Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Cafeneaua Educației Pentru Știință – SmartLab Caro
Cea de-a doua ediție a Cafenelei Educației pentru Știință organizată de Liceul Teoretic ”Dr Mioara Mincu” marți, 5 aprilie 2022, în cadrul SmartLab-ului Caro, ne-a introdus în spațiul inspirational de învățare al unei clase a viitorului. O incursiune în metaverse a peste 30 profesori de științe din capitală și elevi ai Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”, care s-au întâlnit într-un nou concept de pedagogie propus de tehnologia modernă.
”Ce frumos este ca profesorii de azi să devină elevii de azi, si să schimbăm rolurile din când în când, să învățăm și noi de la generația tânără. Bine ați venit în casa viitorului!”, a spus doamna Andreea Paul, Președintele INACO – Inițiativa pentru Competitivitate și coordonatorul proiectului românesc Smart Lab INACO desemnat „Proiectul Educaţional Inovator al anului 2021” şi premiat la Avanti’s Awards Londra.
” În Smart Lab, elevii învaţă folosindu-se de roboţi educaţionali multifuncţionali, de ochelari de realitate virtuală, de creioane 3D, de scanere 3D, de imprimante 3D, instrumente de arte puse la dispoziţie în colţul dedicat manualităţii, peretele verde de agricultură hidroponică pe verticală automatizată. SmartLab-ul adună cele mai noi tehnologii pentru un laborator educațional care este dedicat tinerilor și adulților deopotrivă pentru a ne antrena abilitățile digitale. Sunt competențe la fel de importante precum alfabetizarea funcțională. Nu cred că mai poate cineva să-și imagineze în viitor un absolvent de școală primară secundară, sau universitară fără aceste competențe.”, a mai spus doamna Andreea Paul.
În prezent există 15 astfel de smartlab-uri în România. Cel de la Hotel Caro, al firmei Shape Robotics, care a găzduit evenimentul, organizează Clubul de robotică pentru copii.
Prof. Anca Grecu, Directorul Liceului Teoretic Dr. Mioara Mincu – ”Ne bucurăm că ne aflăm în acest laborator virtual, atât noi profesorii de științe, cât și elevii noștri, care au dorit să participe și sunt interesați de tehnologie și robotică. Liceul nostru cu specialitatea Științele Naturii pregătește tineri pentru profesiile viitorului si ne străduim să le dezvoltăm competențe și abilități care să îi pregătească pentru noile meserii care vor apărea.”
Prof. Univ. Dr. Alexandru Ioan Mincu, fondatorul Liceului Teoretic” Dr. Mioara Mincu” și Președinte al Fundației Umaniste ”Dr. Mioara Mincu” – ”Ce zi frumoasă! Suntem într-un viitor! O coincidență extraordinar de fericită este că Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” se află pe Strada Viitorului. Liceul e ”sora mai mică” a Școlii Postliceale Sanitare ”Carol Davila”, care este prima întreprindere în domeniul educației particulare din România postdecembristă. În 1990 Dr. Mioara Mincu a înființat această școală. A fost una din primele inițiative particulare a României. Avem printre noi, în echipă, absolvenți din prima generație ai școlii, iar să ai parte de cei pe care i-ai format reprezintă o certificare a calității activității noastre. Ne dorim ca în câțiva ani să ajungem să le putem oferi elevilor noștri versiunea îmbunătățită a acestui laborator, poate SmartLab 7.0, sau 8.2 … ”
Cristian Lăcraru – Profesor de Robotică în cadrul companiei Shape Romania.”Avem atâta tehnologie, pentru ca profesorul să scape de tehnologie. Secretul este ca profesorul să folosească și să stăpâneasca foarte bine tehnologia, pentru a putea sa-și urmeze planul lecției așa cum și l-a propus.
Printre avantajele pe care un Smart Lab le oferă în educație se numără și acela că într-un SmartLab poți să greșești oricând, fără probleme. Ba dimpotrivă, greșind și încercând să corecteși poți descoperi alte soluții rapide și creative, la care nici nu te gândeai! Iar partea cea mai frumoasă este că și profesorii și elevii învață deodată, unii de la alții. Cam așa va fi școala viitorului!”.
În lecția demonstrativă despre articulații, Cristian Lăcraru i-a introdus în lumea virtuală, în metaverse pe toți cei participanți. Prin ochelarii 3D și cu ajutorul unui joystick am ajuns în strada Viitorului, un culoar lung pe care vedem un schelet dansând, care ne arată de ce suntem atât de mobili, cum se îmbină articulațiile. Aceleași îmbinări s-au putu observa și la roboții educaționali pe care i-a folosit pentru a explica mai multe aspecte, atât ale matematicii, prin unghiuri, cât și despre motoare și servomotoare. Într-un metaverse ne putem întâlni cu toții, profesorul îi poate direcționa pe elevi ce anume să privească și să vadă dacă aceștia urmează indicațiile. Roboții le dau copiilor provocări și cu ajutorul lor le poți explica lecția de anatomie, de matematică, de modularitate.
Adrian Bănuță – Președintele Asociației Science&Technology
În urma acestei experiențe de învățare din SmartLab Caro, elevii au fost invitați de către Adrian Bănuță și Andreea Paul să scrie câte un articol care ar putea fi publicat în revista Știință și Tehnică Junior. A fost de asemenea lansat proiectul unui atelier de jurnalism de știință pentru elevi, ce ar putea să se concretizeze cu publicarea unei reviste în luna septembrie anul viitor. Numărul special dedicat educației pentru știință va cuprinde experiențele trăite de copii în proiectele pe care Asociația Science&Technology împreună cu Revista Știință și Tehnică le organizează: Cluburile de Știință și Tehnică, Academia Atlantikron – o tabără internațională de știință și SF ajunsă la a 33-a ediție, precum și cele patru mari evenimente ale Caravanei Științei și Imaginației.
Cafeneaua Educației pentru Știință este un proiect al Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” care urmărește formarea unei comunități a profesorilor de știinte ale naturii în vederea dezvoltării lor personale și profesionale. Scopul întâlnirilor între profesori, mentori și specilaliști din diferite domenii este ca prin worshopurile, dezbaterile si sesiunile de lucru să obținem propuneri, recomandări si feedback-uri pentru sporirea calității actului educațional, buna relaționare profesor-elev si creșterea implicării si motivării elevilor pentru dezvoltarea lor profesională ulterioară.
Ramona BANDRABUR, Director Comunicare