Astăzi, ne bucurăm să aducem în atenția voastră o veste extraordinară și să împărtășim sentimentul nostru de mândrie pentru unul din cei 124 de absolvenți ai cursului de Analist Educațional, care este, totodată, una dintre alumni AVE, o sursă de inspirație, un lider educațional și distinsă cu titlul de Tânărul Director al Anului 2018.

Este vorba despre directoarea noastră adjunctă, prof. dr Rădulescu N. Ioana, care își dedică viața educației și care de un an de zile, cu bucurie și determinare, face parte din echipa managerială a liceului nostru.

Într-un mesaj plin de entuziasm și inspirație, dna director adjunct, a împărtășit gândurile sale cu privire la participarea sa în programul inițiat de Asociația pentru Valori în Educație.

„Este cu adevărat o veste minunată să mă număr printre cei 124 de finaliști ai primei cohorte care sprijină călătoria școlilor către transformare!! Inițiativa în sine este impresionantă, iar entuziasmul și dedicarea manifestate de toți participanții sunt cu adevărat motivaționale. Sper că această reușită personală va servi drept sursă de inspirație și pentru alții și îi va determina să se alăture efortului colectiv de transformare a sistemului educațional din România. Fiecare contribuție contează în construirea unui sistem educațional, mai adaptat nevoilor viitorului.

Cu energia caracteristică vă împărtășesc pe scurt despre ce este acest cursCursul de Analist Educațional a jucat un rol crucial în formarea competențelor necesare pentru a realiza o radiografie amănunțită a școlilor incluse în program. Analiza sistemelor de funcționare ale școlii se va realiza prin colectarea de date, folosind instrumentele discutate, în contexte diverse, cum ar fi observarea mediului educațional și a procesului de învățare, interviuri cu directori, focus-grupuri cu elevi, profesori și părinți. Printre sistemele fundamentale ale școlii care vor fi analizate se numără procesul de învățare al elevilor, siguranța și starea de bine a comunității școlare, calendarul de evenimente al școlii, comportamentul elevilor, comunicarea internă și externă, leadershipul în toate nivelele școlare, pregătirea profesională a tuturor membrilor, proiectele de dezvoltare și relația cu viziunea și misiunea școlii, precum și resursele și mentenanța. Acest proces complex de analiză și evaluare va duce la descoperirea și cartografierea competențelor directorilor și profesorilor, acoperind aspecte profesionale, digitale, socio-emoționale și de literație ale elevilor, precum și starea de bine a comunității școlare.

Cum vom realiza această radiografie?  – Pornim la drum privind acest proces ca pe o călătorie de descoperire, o călătorie care să aducă în prim plan potențialul și puterea școlilor și nu problemele. Ca și metodă folosită este ancheta apreciativă în care ne punem pălăriile de exploratori și pornim în căutarea zonelor de putere ale școlii, ale profesorului și ale lecției. Limbajul nostru, al analiștilor educaționali este un instrument de construire a unor lumi pozitive, evitând cuvintele care ne-ar putea îndrepta gândirea spre negativ. Feedback-ul nostru, ca o baghetă magică va evidenția zonele de putere, fără a lăsa loc pentru cuvinte descurajatoare. Pe măsură ce înaintăm în călătoria noastră, cu focus-uri grupurile pentru părinți, interviul cu directorul, etc… folosim puterea Principiului Simultanității. Pentru că întrebările noastre nu sunt doar instrumente de colectare a informațiilor, ci și chei magice care pot deschide porți către schimbare. Analizăm nu doar aspectele evidente, ci și cele care fac diferența, alegeri inspirate.

Și cum toate acestea vor fi posibile? Cu un zâmbet plin de încredere, vă dezvălui: Ei bine, noi, analiștii educaționali am fost abilitați să credem în puterea Principiului Anticipativ. Cu fiecare întrebare pusă, pictăm o imagine plină de speranță despre viitorul educației noastre. Și cu fiecare imagine, acțiunea de astăzi devine mai pozitivă. Întrebările noastre au o forță de schimbare pozitivă, amplificând nucleul pozitiv al școlii respective. Chiar cred că, întrebările vor fi ca un zâmbet- lumină în rândul școlii, generând o avalanșă de schimbare pozitivă, în care fiecare elev, fiecare părinte și fiecare profesor va deveni conștient până la sfârșitului programului de contribuția sa în scrierea scenariului poveștii sale educaționale.”

 

Felicitări și mult succes, Ioana,  pentru determinarea, curajul, entuziasmul și implicarea ta în efortul colectiv de transformare a sistemului educațional din România.

Să fii o sursă de inspirație pentru noi toți și să continuăm împreună această călătorie plină de speranță!

Succes și inspirație tuturor!