Astăzi, reprezentați din partea Facultății de Energetică printre care doamna Vice-decan Mihaela Amalia Diminescu și Oana, Marian și Ștefan, studenți ai Asociației ASFE au fost alături de noi pentru a împărtăși din experiența lor și pentru a deschide noi orizonturi pentru elevii noștri. Această prezență remarcabilă a adus cu sine nu doar clarificarea unor concepte specifice facultății, ci și o perspectivă pasionantă asupra lumii academice și profesionale regăsite în contextul Facultății de Energetică. 

Astfel, dialogurile deschise au oferit elevilor noștri de la clasele a XI-a și a XII-a șansa de a pune întrebări și de a afla mai multe despre experiența vieții de student la Facultatea de Energetică. Tinerii au fost captivați de prezentarea completă și interesantă a doamnei Vice-decan, dar și de relatările autentice ale studenților actuali. 

Reprezentanții facultății au adus lumină asupra procesului de admitere, oferind detalii despre probele de examen, resursele disponibile, despre viața după admitere și cum este structurat anul universitar, cum decurg cursurile în imensele amfiteatre. Elevii au plecat cu o înțelegere clară a tuturor acestor informații și putem spune că au făcut un pas înainte în clarificarea gândurilor legate de studiile superioare. 

Mulțumim reprezentanților Facultății de Energetică, Politehnica, pentru această vizită și pentru inspirația adusă. Ne așteptăm cu nerăbdare să vedem viitorii noștri ingineri energeticieni îmbrățișând provocările și excelența în cadrul acestei facultăți de prestigiu. 

Mai multe informații despre Facultatea de Energetică: https://energ.upb.ro/  

Dacă doriți să adresați întrebări sau să fiți la curent cu activitățile Asociației de studenți, puteți urmări pagina https://www.instagram.com/asfe_bucuresti/  

Iată cele mai noi date ale Raportului privind starea învățământului superior din România (2022 – 2023)

Domeniul fundamental „Inginerie, prelucrare și construcții” este singurul care, în ultimul deceniu, a înregistrat o scădere notabilă a numărului de studenți la nivel de licență, în universitățile românești, potrivit „Raportului privind starea învățământului superior din România – 2022-2023”, dat recent publicității de Ministerul Educației. În același timp, singurul domeniu cu o creștere semnificativă în ultimul deceniu este „Sănătate și asistență socială”.

Între timp, în cazul domeniului „Sănătate și asistență socială”, numărul studenților la nivel de licență a crescut constant din 2014-2015, de la un total de 60.985 la începutul perioadei la 72.167 în ultimul an universitar – o creștere de 18%.

Acestea două – alături de „Afaceri, administrație și drept”, care a avut o evoluție fluctuantă în ultimul deceniu – sunt în top 3 domenii cu cel mai mare număr de studenți din România.

O creștere relevantă – dar cu un număr mult mai mic de studenți, la nivelul țării – o înregistrează „Științele educației”. O scădere se remarcă și în cazul „Științelor naturale, matematicii și statisticii”.

Raportul integral: https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/Transparenta/Rapoarte_sistem/Raport-Starea-invatamantului-superior-2022-2023.pdf

Este responsabilitatea tuturor de a inspira, ghida și susține elevii în alegerea celui mai potrivit traseu academic și profesional.