Peste 130 de elevi, profesori, părinți și chiar și bunici, au răspuns astăzi invitației noastre de a vizita Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”, luni, 11 Aprilie 2022. Ziua Porților Deschise a reprezentat o incursiune în lumea științelor, dar și a pregustării bucuriei de a fi licean.

https://www.youtube.com/watch?v=vAQk0Lxikp4

Aflați în explorarea oportunităților de cunoaștere, învățare, carieră, însoțiți de părinți sau diriginți, elevi din întreg municipiul București au pornit în călătoria experienței la Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu“. Afinitatea lor pentru mijloacele moderne și alternative de învățare, energia și entuziasmul ne-au determinat să deschidem cinci ateliere interactive de lucru (Cafeneaua literară, Chimia distractivă, AnatomyROOM, Escape Classroom și Kahoot), în cadrul cărora micii exploratori au putut intra și cunoaște culisele vieții de licean în comunitatea noastră. Astfel, ne-am deschis porțile, dincolo de ilustrarea experienței obișnuite din sala de curs, arătând cum investim în dezvoltarea competențelor multidisciplinare ale elevilor, împletite cu latura acestora emoțională.

Evenimentul a creat cadul unui dialog deschis între elevii școlilor gimnaziale și profesorii și elevii liceului nostru, cărora le mulțumim pentru participarea impecabilă în organizare! Am avut oaspeți din 12 școli gimnaziale din București și împrejurimi: Școala Maica Domnului, Școlile Gimnaziale Nr. 40, Nr. 27, 24, 56, 195, 307, 144, Școala Nr. 2 din Voluntari, precum și elevi de clasa a VIII-a ai Liceului Teoretic Ștefan Odobleja și ai Liceului Teoretic Bilingv ”Ita Wegman”. A participat la eveniment și un grup de 5 elevi însoțiți de părinți și profesori ai Școlii Gimnaziale ”Dr. Mioara Mincu” din Conțești, Jud Dâmbovița, partenerii Fundației Umaniste ”Dr. Mioara Mincu”, iar una dintre eleve a câștigat Premiul I la concursul Universul Cunoașterii.

Liceul nostru promovează Educația pentru Știință și ne pregătim elevii pentru a face față provocărilor viitorului. Suntem acei profesori dedicați pasionaților de știință și astăzi ne-am dorit să le arătăm elevilor din clasele a VIII ale școlilor gimnaziale care au răspuns invitației noastre cum ne organizăm noi în activitatea noastră. I-am invitat să ne vadă la lucru, pentru că este cea mai bună modalitate de a ne cunoaște și, în funcție de pasiunile lor, să decidă dacă doresc să aleagă liceul nostru pentru a studia științele în perioada următorilor 4 ani”, ne-a spus directorul liceului, Prof Anca Grecu.

Prof. Mara Tamaș a prezentat activitatea liceului nostru, valorile și misiunea de a devein cel mai bun liceu în Educația pentru Știință.

”Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” face tot ce fac și alte licee, dar ALTFEL, pentru a vă putea ajuta pe voi să vă integrați cu success în viața voastră. În topul preferințelor astăzi, Educația pentru Știință deschide ușa pentru cele mai cerute meserii ale viitorului. Ceea ce veți învăța în anii de liceu reprezintă bagajul vostru cu care veți porni în viață. Rolul nostru, al profesorilor acestui liceu este de a vă ghida în procesul complex al învățării. Și nouă ne place să predăm științele jucându-ne, fără să neglijăm nici artele și dezvoltarea personală, înțelegerea emoțiilor și a bunelor relaționări. Elevii noștri sunt mereu încurajați să se deschidă, să descopere la ce pot fi buni și să încerce să crească, să se dezvolte pentru a se integra într-o societate care are nevoie de ei. Îi încurajăm să gândească, să se exprime liber, să își susțină și să argumenteze părerile și de asemenea să aibă curajul de a spune ”am greșit”, ca apoi să remedieze. Vă invităm să participați la atelierele noastre, în care veți cunoaște modul nostru de lucru și dacă veți considera că doriți să participați pe acest drum, vă așteptăm!”

Cafeneaua Literară,

Atelierul de creație coordonat Prof. Limba Română Daniela Copae împreună cu Prof. Educație Artistică și Religie, Doamna Ariana Condruț, a lansat invitația participanților să se exprime prin artă și poezie.

Astăzi am deschis larg porțile creativității, emoțiilor, cunoașterii și i-am primit cu entuziasm si bucurie pe copiii care ne-au trecut pragul. “Atelierul de creație” a fost alegerea multora dintre ei, iar versurile și desenele lor ne-au înseninat dimineața.

Am descoperit în sufletele și în ochii lor curiozitate, nerăbdare, uimire, bucurie, fericire, sentimente frumoase, pozitive, pe care ni le-au împărtășit cu multă căldură și ne-am simțit de parcă ne-am fi cunoscut dintotdeauna.

Abia îi așteptam să revină la noi, de data aceasta ca să rămână, pentru că Liceul “Dr. Mioara Mincu” este acel loc magic unde oamenii prind rădăcini, înmuguresc, înfrunzesc și înfloresc, precum copacii, primăvara”, ne-a spus doamna Daniela Copae.

Chimia Distractivă

Un minilaborator cu eprubete, pahare Berzelius, prafuri și soluții pipete și aparaturi specifice laboratorului de chimie i-au fascinate pe elevii care au ales atelierul de Chimie distractivă.

În atelierul nostru am adus culorile în centrul atenției. Culorile vorbesc în chimie precum în artele vizuale; sunt pline de semnificații, iar elevii participanți au fost încântași să descopere acest atelier de culori. Dorința lor de a cunoaște, de a experimenta, a fost stârnita și abia îi așteptăm să continuăm explorarea”, a explicat Prof. Simona Bâsceanu, coordonatoarea acestei activități.

Farmacist de profesie și pasionată de biologie, Simona le-a transmis pasiunea sa pentru interdisciplinaritate și curiozitatea de a găsi în viața de toate zilele conxiunile dintre științe.

AnatomyRoom

Două grupe de elevi au participat la atelierul de nursing, unde totul s-a petrecut după rigorile unui spital. Toți elevii au purtat halate de protecție, cipici cu care și-au acoperit încățările, mască, iar și înainte de a folosi mănușile chirurgicale și-au dezinfectat mâinile. Doamna Prof. Cristina Costache și câțiva elevi ai Școlii Postliceale Sanitare ”Carol Davila” au făcut o introducere în tema Educație pentru Sănătate și au prezentat câteva tehnici de prim ajutor: Resuscitarea cardio-respiratorie, Manevra Heimlich, prim ajutor in cazul hemoragiilor si prezentarea injecției intravenoase.

Entuziasmul a fost la superlativ! Aceste manevre prezentate au fost exersate si de către elevii de clasa a VIII-a, sub coordonarea elevilor școlii și ai Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”. Ne-am bucurat să vedem cum mulți dintre ei au fost foarte curioși să aplice pe brațele anatomice ceea ce au văzut la instruire pentru injecția intravenoasă. Au plecat acasă cu niște experiențe noi și asta ne bucură”, a afirmat doamna Cristina Costache

Escape Classroom, călătoria în timp a elevilor, *De la gimnaziu la liceu

Descoperind stația „Viitorului“, prin jocul „Escape Classroom“, o adaptate a reputatului „Escape Room“, elevii de gimnaziu au oportunitatea de a cunoaște o altă modalitate de selecție a învățământului liceal de referință sau alte repere pentru orice program de învățare optează în scopul progresului lor.

Am oprit cronometrul, mașina timpului a fost reparată, iar jocul s-a terminat. Ceea ce abia acum începe, însă, este călătoria elevului în timpul propriu, adică investiția sa, în colaborare cu părinții și mentorii în alegerea unui mediu potrivit de evoluție. Fiecare elev are nevoie de un timp și un mediu specific de învățare, astfel că încercăm constant să adaptăm curriculum-ul standard la mijloace atractive de studiu. V-ați gândit că săptămâna altfel ar putea fi diferită și în cursul anului? Noi ne concentrăm zilnic să răspundem la această întrebare. Așa am demarat seria de activități multidisciplinare, aliniate la nevoile elevilor, menite să stimuleze pasiunea și entuziasmul, de altfel, cele mai importante și utile instrumente, de care cu toții avem nevoie pentru a genera progres și valoare adăugată atât pentru noi, cât și pentru cei din jur“, a declarat Florina Nănescu, dezvoltatorul proiectului Escape Classroom, pilotat și distribuit membrilor comunității din școlile gimnaziale de către Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu“.

Universul Cunoașterii

Cel de-al cincilea atelier i-a provocat pe elevii vizitatori să participe la un concurs de cunoștințe generale organizat de profesorul de Geografie Valentin Cocârlea cu ajutorul platformei Kahoot.

”Elevii sunt atrași de modul interactiv de învățare și evaluare prin joc pe care îl propune platforma Kahoot, și le plac provocările. Scopul a fost să le oferim într-un mod amuzant ocazia de a-și verifica cunoștințele de cultură general, iar cei care au câștigat punctaj mare au fost foarte fericiți. Din când în când o astfel de evaluare ne arată unde ne aflăm în planul culturii generale și oricât de multe am ști, tot mai avem lucruri de învățat. Provocările Kahoot sunt mobilizatoare”, ne spune domnul profesor Valentin Cocârlea.

Le mulțumim tuturor participanților la evenimentul liceului nostru, ziua de astăzi a fost plină de culoare, de tinerețe, de zâmbete și speranță și cu siguranță ne vom reîntâlni cu elevii care doresc să își continue parcursul școlar în liceul nostru. Admiterea a inceput!

Ramona Bandrabur