Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
#Întâlnirea Bobocilor
Un vis construit printr-o metaforă:
Tineri pasionați, elevi pe strada Viitorului, au completat prima prezență la Journey Garden
Elevii Liceului Teoretic „Dr. Mioara Mincu“ s-au reunit joi, 17 august, la Journey Garden, în Sky Domme, un spațiu special dedicat întâlnirii bobocilor de anul acesta. Aceștia s-au bucurat de un program prestabilit, context în care a fost lansat „Autenticul“, un nou joc din seria Mystery Room. Seria de jocuri educaționale a fost concepută și realizată de Florina Nănescu, dezvoltatorul activităților moderne și alternative de educație prin explorare, în colaborare cu Raluca Ielcean, Cristina Popa, membri ai echipei și jurați ai programului, împreună cu elevii claselor a XI-a.
„Întotdeauna am apreciat că elevii sunt cei care dau viață liceului. Am văzut în bobocii noștri un potențial deosebit de ridicat: de la tendința lor naturală de a găsi prieteni între colegi cu pasiuni comune la multiplele talente, abilități și competențe de care mi-au spus și dintre care am văzut ieri unele aplicate. Acesta este motivul pentru care nu obosesc niciodată, să mă regăsesc printre ei, să gândesc și să implementez noi activități, menite să le dezvolte personalitatea, mai specific, atât dezvoltarea personală, cât și practicile profesionale“, a declarat colega noastră Florina, care a coordonat evenimentul.
Activitatea a avut ca principal obiectiv reunirea elevilor de clasa a IX-a într-un spațiu recreativ, în care să se cunoască, să comunice, să dezvolte prietenii, să se bucure de conexiunile create și de surpriza care le-a fost concretizată prin acest joc.
„Ca de fiecare dată, am fost în centrul elevilor. Întâlnirea bobocilor a fost o experiență nouă, plină de emoție și pentru mine. I-am întâlnit energici și motivați să-și întâlnească noii colegi și, în mod neașteptat, nerăbdători să înceapă anul școlar. Cât despre implicarea lor în joc, am evaluat-o ca fiind la cote maxime, stârnind pasiune și interes“, a declarat Raluca Ielcean, președintele juriului în activitate.
Conform coordonatoarei programului, „Autenticul“ este o activitate de cunoaștere, concretizată într-o serie de etape-provocări menite să prevină formarea așa-numitelor „bisericuțe“, consecința așezării și staționării, la anumite mese, a unor grupuri numeroase, în orice local. Aceasta include probe de creativitate, inspirație, persuadare, oratorie și testare a gândirii hexagonale. Toate acestea implică exersarea abilităților lor în vederea valorificării unora dintre skill-urile, la care elevii au menționat că doresc să lucrăm, la interviul de admitere.
Seria Mystery Room, concepută ca program de dezvoltare personală și profesională a elevilor, mai cuprinde, alături de noul proiect lansat „Autenticul“, două alte jocuri – „Career Mystery Room“ și „Ierarhia detronată“.