Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” dezvoltă parteneriatul cu familia
PĂRINȚII – PARTENERI ÎN EDUCAȚIE
Într-o perioadă în care domeniul educației în România se confruntă cu multe provocări la nivel sistemic și abordări ce nasc multe incertitudini, studiile științifice dar și presa de popularizare arată că implicarea parentală în educație și-a demonstrat eficacitatea.
Dornic să asigure un parteneriat de durată cu familiile elevilor săi, Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” a organizat ieri, 12 Octombrie 2022 la Sala Queen a Complexului Rebeca Ballroom un eveniment care a creat conexiuni între echipele manageriale și profesorale ale liceului și părinții elevilor. Un model de bună practică, care întărește valoarea educației.
Părinți, vă propunem un parteneriat!
”Noi considerăm părinții – parteneri în educația copiilor spre success. Prin cooperarea reală și comunicarea cu părinții, putem pune bazele unei unități de decizie și de acțiune între cei trei factori: elev-părinte-școală”, a spus Anca Celina Grecu, Director al Liceului Teoretic “Dr. Mioara Mincu”. Acesta este motivul pentru care organizăm cu regularitate întâlniri între părinți, profesori, psihologi și invitați speciali, care au ca scop cultivarea și dezvoltarea parteneriatului dintre familie și școală, a mai adăugat domnia sa.
”Implicarea părintilor în educația copiilor lor este critică”
Implicarea părintilor în educația copiilor lor este critică, susține și Prof. Univ. Dr. Dragoș Iliescu, profesor și cercetător în cadrul Facultății de Științele Educației, ale Universității București, invitat la eveniment.
Specialist în psihologie organizațională și măsurare psihologică, cu o solidă activitate academica și experiență practică și cu o largă recunoaștere în comunitatea internațională de specialitate, profesorul Dragoș Iliescu a dezvoltat singurul Sistem de Testare Standardizată din România, Brio, alături de experți de elită ai comunității academice și de business, platforma de teste digitale standardizate, prin care elevii români începand din clasa I și până în clasa a XII își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene.
”Nu poți împinge exclusiv către școală întreaga datorie de a oferi educație unui adult în devenire al acestei națiuni, pentru că asta sunt copiii noștri”
Studiile arată că timpul mediu petrecut de părinți cu copiii în relație cu școala este de 6 min pe zi, iar în cazul cel mai fericit, o oră pe zi. Percepția părinților, în cele mai multe cazuri, ține de timpul investit pentru a face teme, pentru ca elevii/copii lor, să dezvolte competențe scolastice. Prinții caută să sprijine ceea ce oferă școala, însă este dovedit că succesul tinerilor nu e dat atât de mult de capacitatea efectivă de învățare pentru a avea rezultate bune la testele PISA, cât și de un set de competențe marginal, care te pregătesc pentru viață și care se predau mai ales din discuții informale, susține Dragoș Iliescu.” Când vorbim despre formarea unui caracter sănătos, care îl ajută pe tânăr să devină autonom, aceasta se face în timp, atât la școală cât și în familie, prin oferire de modele și experiențe de învățare. Valorile nu se predau explicit, nici la școală, nici în familie, dar se absorb din interacțiuni și relații. Aș putea spune că mai degrabă familia ar trebui să se ocupe de această componentă, de a-i ajuta pe copii sa fie autonomi, și să aibă succes în viață.”
Vorbind în calitate de părinte a doi copii, Dragoș Iliescu pledează pentru faptul că părinții sunt cei care trebuie să țină frâiele educației propriilor copii, alegându-și cu atenție partenerii. ”Cel mai important proiect al vieții mele sunt copii, si nu cred că trebuie să îi las să fie educați în exclusivitate de altcineva. Avem cercetări care arată că timpul fizic petrecut cu copiii funcționează. Dar la fel de mult contează calitatea timpului petrecut.
Școala, familia, comunitatea – trei piloni ce susțin educația
Școala facilitează învățarea individuală și colectivă și contribuie la transmiterea moștenirii noastre culturale. Efortul în educație este comun și nu poate fi conceput fără o legătură strînsă între cei trei piloni: şcoala, familia, comunitatea. Aceste medii educaţionale trebuie să se completeze și să se susţină permanent deoarece, asigură într-o mare măsură buna integrare a copilului în activitatea şcolară şi pe plan general în viaţa socială.
”Românii trebuie să învețe să pună mai mult preț pe Educație și pe Sănătate”
Românii trebuie să învețe să pună mai mult preț pe Educație și pe Sănătate, susține Prof. Univ. Dr. Alexandru Ioan Mincu, Președintele Fundației Umaniste ”Dr. Miaora Mincu” și Director General al Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”.
”Noi suntem cei care cartografiem viitorul. Avem nevoie de valoare autentică pentru că ne-am asumat să avem grijă de copii dumneavoastră. Împreună avem o misiune extraordinar de complicată, de aceea deschidem în această seară un dialog permanet cu dumneavoastră și ne propunem să stăm în contact săptămânal și lunar”, spune Alexandru Mincu.
”Copilul nu trebuie să fie de succes, ci să fie fericit”
Copilul nu trebuie să fie de succes, ci să fie fericit, este de părere directorul Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”. ”Ne dorim să contribuim la educația elevilor noștri, iar ținta noastră nu este numai să îi ajutăm să ia Bacalaureatul și nu ne dorim să punem presiune pe note. La vârsta adolescenței, a dragostei absolute, când copiii se îndreaptă spre maturitate și sunt liberi de obligații, noi trebuie să îi învățăm cum să învețe. Procesul de învățare este continuu, pe toată viața, și este multidirecțional: de la părinte la copil, și de la copil la părinte și profesor. Școala are rolul de a educa și copii și părinți, dar și noi învățăm de la părinți. Asta facem și astăzi, aici.”
Cunostintele sunt perisabile și s-a demonstrat că barierele de a învăta sunt cu atât mai mari cu cât devii mai expert într-un domeniu, mai spune Alexandru Mincu. Scopul școlii este de a pregăti elevii pentru meseriile viitorului, iar contextul actual este supus unor schimbări într-un ritm fără precedent. În orice dimensiune a vietii, un angajator urmărește mai mult deschiderea spre învățare, puterea de adaptare, decât deținerea unor cunoștințe. Schimbarea este continuă și școala trebuie să te învețe să înveți!
De asemenea, sunt mult mai multe lucruri asupra cărora merită să ne aplecăm, să le vorbim și să le arătăm despre prietenia, dragostea, disciplina și rigoarea, dedicarea, implicarea. când la vârsta adolescenței noi trebuie să le predăm valorile prin oferirea de modele sunt
”Puneți preț pe educația copiilor! Puneti preț pe sănatate!”
În condițiile în care Romania este foarte lipsită de fonduri în acest domeniu al educației, Alexandru Mincu apreciază faptul că părinții care au ales o școală privată au făcut un efort de a investi în educație.
”Realitatea este că învățământul nu e gratuit, nici măcar cel de stat, care este susținut de un sistem de meditații foarte scump. În învățământul particular noi suntem transparenți. Puneți preț pe educația copiilor! Puneti preț pe sănatate! În Uniunea Europeană se face prevenție, oamenii fac sport ș
i nu ajung la spital. Dumneavoastră puteti influența viitorul, iar o școală bună este singurul lucru care ne salvează,
Elevul este partea cea mai importantă și investitia cea mai importanta a familiilor. De dragul misiunii pe care noi ne-am asumat-o în educație, vă propunem acest parteneriat pentru că e singura șansă de a face un viitor mai bun pentru copii dumneavoastră. a mai spus Alexandru Mincu.
Liceul Teoretic „Dr.Mioara Mincu” este o instituție de învățământ particular, de nivel liceal, care își desfășoară activitatea sub patronajul Fundației Umaniste „Dr.Mioara Mincu”.
Misiunea Fundației a fost și este să profesionalizeze „Educația pentru Sănătate” și „Educația pentru Știință” Avȃnd profilul real, specializarea științe ale naturii, liceul promovează Educația pentru Știință, pentru o societate pe bază de cunoaștere
Ramona Bandrabur