Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Colțul verde și amprenta de carbon
A doua zi din Săptămâna Verde a fost o ocazie remarcabilă de a aduce în prim-plan problema schimbărilor climatice și de a explora diferența dintre energia verde și energia convențională. În cadrul acestei zile, s-au desfășurat activități care au încurajat elevii să înțeleagă impactul pe care îl au asupra mediului și să exploreze soluții pentru reducerea amprentei de carbon. S-au discutat și s-au prezentat modalități prin care energia verde poate înlocui energia convențională, cum ar fi utilizarea energiei solare, eoliene sau hidroelectrice. Participanții au fost încurajați să exploreze surse de energie regenerabilă, care sunt mai prietenoase cu mediul și contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Ziua a subliniat importanța schimbărilor climatice și necesitatea de a aborda această problemă urgentă. Activitățile desfășurate, inclusiv calculul amprentei de carbon și promovarea energiei verzi, au avut ca scop creșterea conștientizării și adoptarea unui comportament responsabil față de mediu. Elevii au ajuns la concluzia că poluarea și risipa resurselor reprezintă amenințări serioase și că autocenzura responsabilă este esențială în abordarea acestor probleme. Redactarea unui calendar virtual verde (elevii de cls a X a) și dezbaterile bazate pe filme vizionate au oferit un cadru interactiv și educativ pentru a explora soluții și a încuraja schimbarea în direcția durabilității și protejării mediului înconjurător.
Tema „O Școală Curată și Verde” a oferit oportunitatea de a desfășura activități care să promoveze importanța mediului înconjurător și să încurajeze implicarea activă a elevilor în crearea unor colțuri verzi în școală. Una dintre activitățile principale a fost plantarea de semințe și răsaduri de legume în jardiniere sau ghivece.
Remarcabilă a fost clasa a IX-a B, care s-a evidențiat prin ingeniozitatea colțului verde pe care l-au creat. Prin utilizarea ingenioasă a materialelor reciclabile și a tehnicilor inovatoare, acești elevi au transformat un spațiu gol într-un colț verde vibrant și plin de viață. Creativitatea și spiritul lor antreprenorial au fost evidențiate în modul în care au reușit să aducă un plus de frumusețe verde în școală.
Fiecare clasă a fost provocată să răspundă acestei provocări și să creeze un colț verde distinctiv. Fie că a fost vorba de o mică grădină verticală, de un colț de flori sau de o colecție de plante medicinale, fiecare clasă a adus o notă unică și admirabilă în crearea propriului lor colț verde. În special, clasa a XI-a a impresionat prin faptul că au ales să folosească denumiri științifice pentru plantele verzi pe care le-au adus. Acest gest a evidențiat nu doar creativitatea lor, ci și dorința de a promova cunoștințele și de a conecta natura cu învățarea științifică.
Eforturile lor în crearea colțurilor verzi au adus o notă de frumusețe și inspirație în școală, promovând în același timp educația ecologică și responsabilitatea față de mediu.
Vizita la Grădina Botanică ne-a inspirat. Varietatea de specii și de culori ale plantelor din grădina botanică ne-au fermecat și ne-au ambiționat să creăm și noi oaza noastră verde în liceu.
Ramona Bandrabur
Ioana N. Rădulescu, Director Adjunct