Una dintre cele mai mari provocări este să mențină echilibrul dintre susținerea elevilor în procesul de luare a deciziilor și necesitatea de a comunica deschis cu părinții, pentru ca aceștia să rămână informați și implicați în parcursul copiilor lor. Este nevoie de mult tact și răbdare pentru a-i ajuta pe elevi să își analizeze propriile greșeli și eșecuri, să-și asume riscuri în fața necunoscutului și să navigheze incertitudinile. De asemenea, dirigintele trebuie să-i încurajeze să privească în perspectivă, să își imagineze viitorul profesional și să adopte o atitudine proactivă în construirea acestuia, oferindu-le soluții alternative atunci când situațiile o cer. Un mentor implicat în dezvoltarea autonomiei și responsabilității personale a fiecărui elev. Aceste responsabilități se traduc, adesea, în dificultăți mari de gestionare, mai ales atunci când dirigintele are în grijă o clasă numeroasă. De aceea, în conceptul educațional LTDMM, a apărut ideea de „superdiriginte” – un cadru didactic specializat care își dedică mai mult de opt ore pe zi elevilor săi. Acesta are și responsabilitatea de a monitoriza climatul emoțional al clasei, asigurându-se că se dezvoltă un mediu de încredere și deschidere. O clasă în care elevii se simt în siguranță să își exprime gândurile și emoțiile este esențială pentru un progres academic real. În acest demers, colaborarea cu consilierii psihopedagogici este de neprețuit, iar parteneriatul cu echipa profesorală devine un element cheie pentru a construi o rețea de sprijin solidă în jurul fiecărui elev.

Citeste mai mult despre prima ora de dirigenție

https://ioana-radulescu.blogspot.com/2024/09/prima-ora-de-dirigentie-rolul-unui.html