Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
„Dacă educație nu este, viitorul nu există!”
Pe site-ul newsweek.ro a fost publicat un amplu articol despre activitatea profesională a domnului prof. univ. dr. Alexandru Ioan MINCU, președintele Consiliului de Administrație și director general al Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila”. Anul acesta, a fost înființat și Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu”, care și-a deschis porțile, pentru prima dată, la 14 septembrie. Astfel, a prins viață un vis mai vechi al domniei sale. Preluăm mai jos articolul pe larg:
Profesorul român care-i învață să facă afaceri pe sloveni
Alexandru Ioan Mincu (52 de ani) ar fi rămas un inginer de nădejde dacă nu ar fi fost Revoluția din 1989.
După liceu, împins de familie, a avut câteva încercări să intre la Medicină. N-a fost să fie, așa că s-a hotărât să se facă inginer. În 1992 absolvea printre primii Facultatea de Utilaj Tehnologic în Industria Chimică. A avut chiar și o prerepartiție în Cercetare, la Institutul pentru Epurarea Apelor Reziduale București.
„Am renunțat după câteva săptămâni în favoarea uneia dintre primele venite corporații în România postdecembristă, Coca-Cola, unde am intrat în toamna 1992 în echipa faimoasă a și mai faimosului Director General Ion Stamanichi (o adevărată școală de management care pe majoritatea ne-a făcut oameni). Inițial director de calitate, am promovat la Director de Operațiuni (COO) și am fost șeful de proiect al noii fabrici de la Ploiești (pe atunci cea mai mare unitate de producție Coca-Cola în Divizia Europei Centrale și de Est). Încet, încet numărul de zile din luna petrecute la Viena, Atlanta sau în celelalte 12 țări ale diviziei a crescut vertiginos. în 1997 am făcut un salt și am devenit Director de Vânzări Indirecte la Mobifon (Vodafone) revenind pentru un timp la București”, își amintește Alexandru Mincu.
În Slovenia cu bursă
A urmat apoi prima vizită în Slovenia unde a ajuns în 1997 cu o bursă. Atunci a participat timp de cinci săptămâni la un progam de dezvoltare managerială la IEDC (General Management Programme).
„A fost dragoste la prima vedere pe toate planurile. Am revenit imediat și aproape definitiv în 1998 în Slovenia că particip la prestigiosul Executive MBA Programme ca bursier al Universității St. Gallen, Elveția. Am revenit un an la București ca să îmi termin partea experimentală a programului meu doctoral (Politehnica București). Anul Nou al noului mileniu îl petreceam deja în frumoasă capitală a Sloveniei, Ljubljana. În 2000 am devenit asistent universitar al IEDC Bled și Directorul GMP. Anul următor am preluat și secretariatul general al CEEMAN cea mai importantă asociație academică a școlilor de afaceri și management din Europa Centrală și de Est, apoi am petrecut câteva luni de vis la Universitatea din Cambridge unde am participat la un program de formare academică a tinerilor profesori de antreprenoriat (cursuri ținute de cei mai faimoși profesori de antreprenoriat de la Cambridge, Stanford, Harvard și iese Barcelona). În 2002 am fost profesor vizitator la IMD Lausanne Elveția unde am colaborat cu renumiți profesori și programe și am scris câteva studii de caz. Din 2003 până în 2006 am ținut un curs în managementul lanțurilor de distribuție la Leiden University School of Management, Olanda.
În 2004 am înființat Ecole (motto: Dare, Care, Share) în Slovenia, o firmă de consultanță care de 15 ani lucrează cu o lungă lista de companii din europa la crearea de sisteme de învățare organizațională și dezvoltare sustenabilă și ecologică. În anul 2015 am contribuit cu un capitol într-o apariție editorială revelantă pentru antreprenoriatul din regiune Entrepreneurial Icebreakers rezultat al unui important și mai de durată proiect paneuropean de cercetare numit New European Champions”, spune Alexandru Mincu.
Profesor în Europa
Alexandru Mincu este acum profesor de management afiliat la IEDC Bled (Centru de Studii Masterale), dar și la alte câteva universități și școli de afaceri din Europa. În România, conduce Școală Postliceală Sanitară „Carol Davila”.
„În Slovenia am inițiat și conduc un proiect de cercetare aplicată avansată (Sustainable Living) pe care cu mare plăcere îl traduc în limba română ca „viață sănătoasă”. Proiectul se circumscrie eforturilor curente din zona Alpină-Adriatică (AlpeAdria – Italia, Austria, Slovenia și Croația/Istria) – prima bio regiune acreditată din lume.
Din anul 2008 am decis să mă vin mai des în România unde sunt foarte activ în domeniul educației formale și conduc cea mai mare unitate de învățământ preuniversitar particular din românia – Școală Postliceală Sanitară „Carol Davila” – deja cunoscută și respectată de unități spitalicești din întreaga Europă și care în 2020 va sărbători 30 de ani de activitate (scoalacdavila.ro).
Din 2012 am „adoptat” școala din satul natal și dezvoltăm un parteneriat public privat cu misiunea de a asigura condiții la standarde europene tuturor elevilor indiferent dacă sunt la sat sau la oraș (scoalamincu.ro). Investiția directă, timp, bani, dragoste și cunoaștere, în leadership și politici educaționale, cu scop imediat în fondarea unor noi instituții de învățământ, este singurul nivel unde un profesor universitar mai poate promova”, crede Alexandru Mincu.
Acum își dorește să lanseze, împreună cu o echipă de profesioniști, un liceu teoretic bazat pe realitățile viitorului românesc, european și mondial: „Am vizitat licee faimoase din Anglia, Franța și Olanda și nu văd de ce nu am avea și noi câteva în România, de talie cel puțin europeană”.
Când vine vorba despre ce-i lipsește României pentru a se redresa economic, profesorul Alexandru Mincu este convins că educația este cel mai important sector care trebuie dezvoltat.
„Dacă vorbim de eradicarea corupției, evaziunii și ineficienței sistemice vă invit să nu uităm că am ajuns aici din cauza unor surpări masive timp de 30 de ani în domeniul corupției intelectuale și evaziunii morale. Astfel, cred că este esențial să reînvățăm să vorbim și de malpraxis educațional, ignoranță, hoție, prostie și răutate și eradicarea lor. Și educația trebuie să fie o afacere și încă una dintre cele mai bune chiar dacă nu se măsoară în profit financiar. Copii și tinerii sunt investiția cea mai de preț a familiilor lor, dar și speranța unei întregi societăți. Las pe mai valoroșii mei colegi economiști din RePatriot să facă planuri de orizont scurt și mediu și îi rog să asigure cei 6% din PIB pentru educație, promiși prin legea educației, încă în vigoare din 2011, și cu grija reformării sistemului care trebuie să îi folosească. Modele sunt în țări apropiate cultural nouă, dar și în școlile particulare deja existente în țară. Iar eu voi contribui cu planuri de mai lungă durată: educația bazată pe valori în toate dimeniunile matricei cel puțin europene (tineri, școli, profesori, sistem, lideri, familie), altfel suntem pe cale de dispariție ca națiune. Dacă educație nu este, viitorul nu există”, crede Alexandru Mincu.
sursa: Mihai Duță – https://newsweek.ro/educatie/profesorul-roman-care-i-invata-sa-faca-afaceri-pe-sloveni
prof. Raluca Brad