Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Arome de Cafenea: Știință, Cultură, Istorie, Educație
Evenimentul special de închidere a seriei de întâlniri din acest an școlar a profesorilor de știinte în cadrul Cafenelei Educației pentru Știință, organizate de Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu, a fost găzduit ieri seara, luni, 6 iunie 2022, de Casa Oamenilor de Știință din piața Alexandru Lahovari.
Au particiat la eveniment peste 30 de profesori și directori ai școlilor gimnaziale și liceelor bucureștene, precum și doamna Angelica Cojocar din Ministerul Educației, alături de profesorii echipei Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” și doamna Maria Besciu, fost profesor al Școlii Postliceale Sanitare ”Carol Davila”
”Noi suntem un liceu particular cu profil Real și specializarea Științe ale Naturii și dorim să insuflăm elevilor dragostea pentru științe. De aceea ne bucurăm că ne sunteți alături pentru a găsi împreună modalități de a-i atrage pe copii către domeniile STEAM, care reprezintă viitorul meseriilor în anii care urmează. Pentru a sublinia importanța științelor în educarea, cultivarea și pregătirea adecvată a tinerilor de azi pentru viitor, am ales Casa Oamenilor de Știință, aflată sub patronajul Academiei Române, un loc de întâlnire care să pună în valoare aceste valențe ale mesajului Cafenelei noastre”, a spus doamna Anca Grecu, director al Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”.
Putem spune că viața proprietarului acestei case construite între anii 1906-1914, Basil G. Assan, inginer, industriaș și om de știință, reprezintă o sursă de inspirație în promovarea Educației pentru Știință. Assan a fost primul explorator român, membru al Societății Geografice Române, care a făcut parte dintr-o expediție în Oceanul Arctic, la Polul Nord, în cadrul căreia, alături de alți cercetători internaționali, și-a folosit cunoștințele lui economice și inginerești pentru a descoperi și mai multe despre lume.
Ne-am bucurat de atmosfera selectă a saloanelor acestei case proiectate de renumitul architect Ion D. Berindey, cu bogăția de decorațiuni și simboluri ale stilului neoclassic. Sala Oglinzilor a constituit locul de primire al invitaților,
În Sala Zodiac s-au desfășurat activitățile de experimentare a unor metode alternative și interactive de învățare, coordonate de psiholog și formator Atena Stoica. Pe modelul cafenelei construit de echipa liceului nostru, profesorii invitați și colegii noștri au fost antrenați în acțiuni specifice trainingurilor pentru adulți.
”Profitând de istoria locului, am deschis activitatea cu un exercițiu de conștientizare a spațiului, de liniștire și conectare cu tema cafenelei Am fost încântată să experimentez împreună cu invitații noștri, atât în calitate de organizator și mai târziu și ca simplu participant, o serie de jocuri și activități interactive”, ne-a mărturisit Atena Stoica.
Profesorii din celelalte școli bucureștene au fost implicați în activități de lucru în echipe, formate prin exerciții amuzante, în familii de fructe și legume, în cadrul cărora invitații au propus teme și dezvoltat formate pentru întâlniri viitoare ale cafenelei.
”Atmosfera deschisă, interactivă, a stimulat colaborarea și a scos la iveală noi subiecte provocatoare. M-am bucurat de receptivitatea, deschiderea și implicarea profesorilor față de aceste metode nonformale pe care, la rândul lor, le pot folosi în predarea științei către elevi”, a mai spus Atena Stoica.
Mystery Room
În același timp, în atmosfera intimă a Salonului de Șah, într-un decor bogat cu mobilier masiv din lemn sculptat, cufere și fotolii din piele de Cordoba, echipa de profesori a Liceului Teoretic Dr. Mioara Mincu a experimentat ”Mystery ROOM”, un nou joc educațional din seria celor dezvoltate de Florina Nănescu, directorul de admitere al liceului.
”Am fost foarte plăcut surprinsă să văd cât de implicați și de creativi au fost în joc domnii profesori. Și de asemenea, m-a bucurat curiozitatea profesorilor noștri, dar și a celor din școlile noastre partenere de a participa la joc, pentru a experimenta ceea ce noi organizăm pentru elevii lor. Atmosfera relaxată și prietenoasă care s-a creat în fiecare grup a stimulat dialogul și creativitatea și le-a stârnit imaginația participanților într-un mod constructiv. Am convingerea că aceste metode nonformale pot crea punți de comunicare mai bune cu elevii, ridicând barierele elev-profesor. Putem folosi jocurile pentru a transmite noi cunoștințe elevilor și a-i atrage spre științe iar aceste schimburi de experiență din cadrul Cafenelei noastre sunt extrem de binevenite”, a spus Florina Nănescu.
Cina în atmosfera de Mic Paris a saloanelor Casei Oamenilor de Știință și în armoniile de pian ale domnului Mihail Cristian Ștefănescu, profesor de fizică al Școlii Gimnaziale Nr. 27, ne-au oferit cadrul plăcut pentru dialog, schimb de idei și crearea de conexiuni între invitați. Momentele de relaxare și încântare, îmbinate cu cele de dezvoltare personală, schimb de bune practici și stimularea colaborării profesorilor de științe, au contribuit la împlinirea scopului pentru care a fost lansat acest proiect al Cafenelei Educației pentru Știință. Anul viitor școlar aceasta va continua cu o serie de teme și invitați de interes din domeniul științei.
Material realizat de Ramona Bandrabur