Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Împreună spunem DA Prieteniei, NU Cyberbullying-ului!
Ce știm, cum recunoaștem cyberbullying-ul și cum ne protejăm împotriva lui, au fost temele de discuție în cadrul evenimentului ”Cyberbullying-ul – mit sau realitate” organizat pe 3 Noiembrie 2022 de Școala Postliceală Sanitară ”Carol Davila”, pentru a marca Ziua Internațională împotriva violenței și bullying-ului, inclusiv cyberbullying-ului, inclusă în calendarul UNESCO.
Echipe de elevi din fiecare clasă ale liceului nostru însoțiți de profesori și de Director Anca Celina Grecu împreună cu Psihologul Atena Stoica au participat la eveniment, urmând ca elevii participanți să prezinte colegilor lor mai departe mesajul conferinței.
Mulțumim Prof. Zelinda Bezeriță, invitată la eveniment, care ne-a ajutat să înțelegem mai bine care este relația dintre bullying și cyberbulling, cum să îl identificăm, să îi cunoaștem consecințele și cum să îl prevenim, oferindu-ne soluții practice pentru a ne proteja. Cunoașterea și conștientizarea efectelor negative ale byllyng-ului și cyberbullyingu-ului pot duce la stoparea acestor fenomene.
Cyberbullying-ul – mit sau realitate?
Mai mult de jumătate dintre copii știu, au văzut, sau au fost victimele bullying-ului la școală sau în mediul online, de aceea tragem un semnal de alarmă!
Mai ascuns și mai perfid, cyberbullingul începe să capete un tot mai mare teren, iar efectele sale sunt și mai devastatoare asupra psihicului printr-o viteză uimitoare de propagare a înformațiilor negative, în condiții limitate de control.
”Diferența de putere în mediul online e data de cunoștințele tehnice”, susține prof. Zelinda Bezeriță.
Studiul sociologic realizat de Organizația Salvați Copiii în anul 2016, la nivel national: ”Bullying-ul în rândul copiilor” arată că:
- 78% dintre elevi au raportat că au asistat la cel puțin o situație de bullying în școala lor
- 69% dintre elevi au asistat la cel puțin o situație de bullying online
- 68% de copii au declarat că bullyingulcibernetic are loc pe rețelele sociale
Să cunoaștem consecințele bulling-ului
Copiii implicați în mod direct în episode de cyberbullying manifestă furie, teamă, frustrare , diminuarea resurselor cognitive pentru învățare, chiar transformarea comportamentului violent în cea mai frecvent folosită strategie de rezolvare a problemelor.
De asemenea, elevii victime pot prezenta pierderea interesului față de activitățile preferate (joacă, citit, plimbări, ieșiri cu prietenii etc.) simptome fizice (dureri de cap, febră, greață, dureri de stomac), scăderea nejustificată a rezultatelor școlare, absenteism sau chiar refuzul de a merge la școală.
Soluții practice pentru elevi
- Cereți permisiunea înainte de a posta fotografii
- Creați parole complexe și nu le dezvăluiţi
- Respectaţi-vă prietenii virtuali aşa cum respectaţi prietenii reali
- Evitați să trimiteți fotografii, video, în care apăreți în situații compromițătoare, există riscul de a fi „expuşi”.
- Nu vă „răzbunaţi” replicând în acelaşi mod cu cel care vă incomodează
- Dacă un amic/amică din mediul virtual vă propune o întâlnire şi doriţi să mergeţi, evitaţi locurile retrase, mergeţi însoţit/însoţită şi anunţaţi o persoană cunoscută cu privire la locul în care mergeţi.
- Acţionaţi cu prudenţă când navigaţi pe internet, la fel cum procedaţi şi în societate. Oferiți adresa dumneavoastră unei persoane pe care o întâlniți pe stradă?
- Dacă se deschid pagini ciudate, ieşiţi de pe acel site şi/sau închideţi pagina.
- Nu deschideţi bannerele care promit câştiguri imediate
Dacă vrei să afli câteva metode de a stopa cyberbullingu-ul, deschide imaginea:
Mulțumim Școlii Postliceale Sanitare ”Carol Davila” pentru organizarea acestui eveniment extrem de interesant și interactiv. În calitate de partener UNESCO , Școala ”Carol Davila” a marcat astfel Ziua Internațională împotriva violenței și bullying-ului, inclusiv cyberbullying-ului înscrisă în calendarul UNESCO, pentru mai mult de 50 de elevi din licee partenere bucureștene, însoțiți de profesorii lor.
Cu această ocazie, participanții au avut șansa de a afla mai multe despre cele trei specializări pe care le oferă Școala ”Carol Davila”, au participat la demonstrații de nursing și au participat la un concurs pe teme de anatomie.
Felicitări Ștef Rareș Andrei pentru premiul II câștigat!
Mai multe informații despre eveniment și semnificația acestei zile din Calendarul UNESCO puteți citi pe site-ul Școlii Postliceale Sanitare ”Carol Davila” aici,
Ramona Bandrabur