Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Participăm cu emoții și din pasiune la Olimpiadele de Fizică și Limba română
La sârșitul săptămânii trecute, Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” a organizat etapele pe șoală ale Olimpiadelor la Fizică și Limba și literatura română.
Etapa pe școală a Olimpiadei de Fizica s-a desfășurat joi, 26 ianuarie. Subiectele propuse fac parte din programa de clasa a IX-a si a X-a , în elaborarea lucrărilor și în rezolvarea subiectelor, au fost importante cunoștințele pe care elevii le-au dobândit în anii precedenți, pasiunea lor si curiozitatea pentru fizică dar și capacitatea de analiză și de sinteză pe care au dezvoltat-o de-a lungul timpului.
”Scopul participării la olimpiadă este acela de a aprofunda cunoștințele, de a le aplica într-un context școlar deosebit și de a lucra într-un mediu competitiv adecvat. Îi felicit pentru curaj pe cei care au participat! Această experiență îi va face și mai buni la următoarele olimpiade”, ne -a spus doamna Daniela Aldea, professor de fizică, organizator al examenului alături de prof. Aura Nichita.
Ce ne spun participanții?
”Fizica mă atrage, pentru că este știința naturii care studiază formele de existență ale materiei, structura și proprietățile generale ale materiei, legile de mișcare. M-am bucurat să merg la olimpiadă, dar acum, dupa participare îmi dau seama că trebuia să repet mai mult”, a spus Andrei Savcencu de la clasa a X-a A.
*
”Am intrat ultima în sală, i-am văzut pe toti consumați de emoții, așa ca m-am așezat în locul meu si, fără a avea timp destul pentru ca emoțiile sa apăra, am primit subiectele. Astfel, nu am apucat sa ma îngrijorez, iar asta cred ca mi-a fost cel mai de folos, deoarce am început să scriu cu mintea limpede si încredere în cunoștințele mele.
Am profitat la maximum de cele doua ore pe care le aveam la dispoziție, scriind tot ce stiam. Eram foarte atenta ca fiecare calcul si fiecare cifra sa fie corecte. În ultimele 10 minute am verificat ce am scris, sperând la cât mai mult de la mine.
Mă simțeam încrezătoare dupa ce am ieșit din sală. Am vorbit cu colegii mei despre rezolvare, fiind curioși dacă am obținut aceleași rezultate. A fost o experienta grozavă pe care astept cu interes să o repet și anul viitor”, Iana Uzun, clasa a IX-a B.
Olimpiada la Limba și literatura română
Etapa pe școală s-a desfășurat vineri, 27 ianuarie. Subiectele propuse fac parte din programa de clasa a IX-a, deși, în mod evident, în elaborarea lucrărilor și în rezolvarea subiectelor, au fost foarte importante cunoștințele pe care elevii le-au dobândit în anii de gimnaziu, lecturile pe care le-au parcurs, dar și capacitatea de analiză și de sinteză pe care au dezvoltat-o de-a lungul timpului.
”Participarea la olimpiadă, indiferent de obiectul de studiu, reprezintă, din punctul meu de vedere, un pas important în demersul educațional al oricărui elev. Pregătirea prealabilă pentru un astfel de „examen” – căci poate fi numit în acest mod – implică muncă intelectuală, spirit competitiv, capacitate de concentrare și, nu în ultimul rând, gestionarea emoțiilor. Scopul participării la olimpiadă este acela de a aprofunda cunoștințele, de a le aplica într-un context școlar deosebit și de a lucra într-un mediu competitiv adecvat”, este de părere doamna Daniela Bolintiș, profesor de Limba si literatura română.
Emoții împărășite de elevi
”Când am intrat în sala cea mare unde se ținea olimpiada, m-a cuprins un amalgam de emoții, de frică, dar și de entuziasm pentru acele două ore în care trebuia să scriu.
În timp ce asteptam ca subiectele sa fie împărțite, am simțit cum inima îmi bătea puțin mai tare, dar si cum adrenalina mi-a captat corpul si mi-a dat putere. Nu era prima mea olimpiada, dar sentimentele au rămas aceleași… puternice.
Pentru mine, olimpiada a fost mai mult decât o experiența. Cu ocazia ei, mi-am dat seama că puterile mele sunt mai mari, că mă pot baza pe mine.
Este foarte important ca, măcar o dată în viață, orice copil, indiferent de rezultate, să participe la olimpiada. Îți poate demonstra multe, dar te si poate învăța lecții de viitor, cum ar fi lucrul sub presiune.
Când am terminat, fiecare teama m-a părăsit, iar pe față mi-a apărut un mare zâmbet care spunea „am reușit! “, am reușit sa-mi scriu ideile și, într-un final, să câștig ceva chiar înainte de rezultate, ceva mult mai importan: experiența”, Alexandra Subașu, elev, clasa a IX-a B.
Ramona Bandrabur
Ioana N. Rădulescu, Director Adjunct