Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Wellbeing: Un Program important în orarul liceului nostru
Pentru elevii liceului nostru, Clubul de Wellbeing are un loc special în orar, iar acest lucru ne ajută să punem în prim plan starea lor de bine. Când ne referim la bunăstare vorbim despre sănătatea generală care include sănătatea socială, mentală, fizică și emoțională a elevului. Clubul își propune ca elevii să atingă performanțe școlare adecvate, fără presiunea stresului, de asemenea se urmărește dezvoltarea personală a elevului o bună autocunoaștere, relaționare adecvată prin insușirea tehnicilor de comunicare asertivă și empatică, întărirea încrederii în sine, o relaționare sănătoasă cu ceilalți și un bun control emoțional.
Educația este atât un accelerator de dezvoltare, cât și o intervenție de bine în sine. De asemenea, îi ajută pe elevi să dobândească abilitățile, principiile și mentalitățile de care au nevoie pentru a trăi o viață sănătoasă și împlinită. De asemenea, îi ajută să ia decizii înțelepte și bine informate și să fie proactivi în preocupările locale și globale. În activitățile noastre ne focusăm pe:
- Bunăstarea mentală – Bunăstarea mentală a unui elev se referă la faptul că acesta este capabil să-și recunoască propriul potențial, se poate descurca cu provocările tipice ale vârstei, poate lucra creativ și productiv și poate contribui cu idei și acțiuni în cadrul comunității.
- Bunăstarea emoțională – Bunăstarea emoțională a unui elev presupune să se cunoască pe sine, să își conștientizeze și înțeleagă propriile emoții dar și să observe emoțile celorlalți. Ei învață cum să își exprime și cum să își valorifice emoțiile, învață de asemenea comunicarea empatică și asertivă.
- Bunăstarea fizică – Bunăstarea fizică implică o conduită ce ține de mișcare, nutriție, program de odihnă și somn corespunzător. Elevii vor învăța legătura pe care o are mișcarea, odihna nutriția și relaxarea adecvată cu performanțele academice.
- Bunăstare socială – Presupune crearea unui cerc adecvat de prieteni, o interacțiune și o relaționare sănătoasă, fară condiționări. Studiile au demonstrat că elevii cu interacțiuni plăcute cu ceilalți din mediul lor, învață și performează mai bine. Bunăstarea lor generală se îmbunătățește și ea. Se încurajează valorificarea timpului de calitate petrecut cu familia, prietenii și colegii.
Primele săptămâni de școală ne-au oferit oportunitatea de a explora elemente de nutriție și am reușit să răspundem la întrebări precum: Cum funcționează corpul meu? Cum să gătești sănătos? Cum, cât și ce manânci? Cum îmi formez un program de alimentație echilibrat? Mai mult, am povestit și despre importanța mișcării în viața noastră și am împrtășit informații despre sporturile preferate.
Rolul școlii este de a oferi o atmosferă care să valorifice și să recunoască performanța lor, iar acest lucru nu numai că le va îmbunătăți stima de sine, dar le va crește semnificativ și performanța academică.
În această săptămână am încheiat capitolul „Bunăstarea fizică” cu un proiect de grup „Curcubeu în farfurie” ce ne-a adus bucurie pentru minte, trup și suflet dar si un bun motiv de interactiune și socializare. Până la finalul anului școlar, vom reuși să dezbatem subiecte precum: somnul și odihna, consumul de substanțe, managementul timpului, obiectivele și luarea deciziilor, exrpimarea și gestionarea emoțiilor și alte subiecte conexe.
Magicienii din spatele acestui proces de învățare și conștientizare sunt doamnele Psih. Atena Stoica – consilier vocațional, Psih. Daniela Măcinic – consilier școlar și As. Soc. Valentina Lazăr – consilier școlar.
Galerie foto „Clubul de Wellbeing”