Roxana Andreea Rusu, scriitoare și psihopedagog, a vorbit despre cum trebuie să gestioneze părinții situația unui copil care se întoarce de la școală cu o notă mică.

Psihopedagog, despre trauma notelor de la școală: „Am întâlnit elevi care plângeau când luau 9,50”

Psihopedagogul a spus că a întâlnit în cariera sa mulți elevi speriați de reacțiile de acasă la aflarea unei note luate la școală, punând accentul pe obiceiul unora dintre părinți de a-și compara copiii cu alți colegi din clasă, conform site-ului Educație prin lectură.

,,Am întâlnit în cariera mea didactică elevi care plângeau în clasă când luau nota 9,50, gândindu-se că vor merge în 2 ore acasă și părinții vor afla că nu au luat 10. Alți copii, cu zâmbetul pe buze, erau relaxați recitind lucrarea de nota 6, ca să vadă unde au greșit. Trauma acestor elevi se naște acasă în modul în care nu ei, ci părinții lor percep diplomele, festivitățile și calificativele. Pleacă din dramele care se produc când copilul nu ia nota maximă, din reproșurile tăioase: M-ai făcut de râs!!! X cât a luat? Vezi?! Tu ești prostul clasei! Să nu te mai întorci acasă, dacă nu faci bine la examen!”, a spus psihopedagogul.

„Nota nu-i definește în totalitate”

Psihopedagogul a spus că este important ca părinții să le explice copiilor că o notă mică luată la o materie nu îi caracterizează în totalitate, ci că aceasta indică faptul că trebuie să-și îmbunătățească anumite cunoștințe.

„Urgența maximă este de fapt de a privi cu mai multă atenție spre ceea ce le insuflăm acasă copiilor și cât timp acordăm relației cu copilul. Căci viața e plină de competiții personale, profesionale, sportive, de note și examene, de diplome, clasamente, lupte, etc. Dacă nu le-am insuflat până acum, este bine să le explicăm că nota lor contează fiindcă arată nivelul la care sunt în acel moment la o anumită materie, dar NU îi definește pe ei în totalitate. Că o notă mică luată corect e un bun indicator că mai au de lucrat, nu o tragedie catastrofală. Trebuie să se compare doar cu ei, nu cu X și cu Y din clasă”, a mai adăugat Roxana Andreea Rusu.

„Important este să devină mai buni decât au fost”

Psihopedagogul a încheiat spunând că ceea ce contează este progresul copilului la școală, vorbind, de asemenea, despre importanța unui comportament adecvat al parinților față de cei mici.

„Important este să devină mai buni decât au fost, nu să-și întreacă prietenii și colegii. Orice progres e bun, chiar și unul lent. Nu se dărâmă Pământul dacă vin acasă cu o notă mică! ȘI MAI ALES: Să îi facem să simtă că familia e oaza lor de iubire, înțelegere și susținere necondiționată. Că familia lor are încredere în ei. Că iubirea părinților pentru copii nu depinde de nimic, nici de note, nici de diplome!”, a scris Roxana Andreea Rusu pe blogul său, PrintreRanduri.ro.

SURSA: https://newsweek.ro/actualitate/psihopedagog-despre-trauma-notelor-de-la-scoala-am-intalnit-elevi-care-plangeau-cand-luau-950