Ce idee minunată: să îți scrii o scrisoare pe care #LiceulMincu să ți-o trimită peste patru ani, când vei termina liceul! Gândește-te la emoțiile pe care le vei trăi atunci când vei citi acele rânduri, scrise de tine la 15 ani. Este ca și cum te-ai întâlni cu tine însuți din trecut, cu gândurile și visurile pe care le aveai la începutul adolescenței.

La 14 sau 15 ani, viața pare o aventură plină de necunoscut, iar lumea ți se deschide în față cu o infinitate de posibilități. Această scrisoare reprezintă un cadou special pe care ți-l faci ție însuți, o amintire personală care te va însoți în călătoria ta de-a lungul anilor de liceu. Ce va simți adolescentul de 18-19 ani, pe punctul de a păși în viața de adult, când își va citi cuvintele proprii din trecut? Cum își va aminti ce visa, ce spera, ce credea despre lume și despre el însuși?

,, Este mai mult decât o simplă scrisoare; este o capsulă a timpului. În ea, îți poți nota tot ceea ce simți acum, la 14-15 ani: cum te vezi, care sunt aspirațiile tale, frământările și speranțele pentru viitor. Este o modalitate de a lăsa o mărturie despre cine ești astăzi, pentru ca viitorul tău sine să îți poată răspunde și reflecta asupra drumului parcurs.,, a sunat cerința exercițiului la ora de dirigenție.

Pe 26 septembrie, de Ziua Internațională a Notițelor și Scrisorilor de Dragoste, elevii liceului nostru au avut ocazia să se conecteze cu propriile dorințe și aspirații. În această zi, pe Strada Viitorului nr. 161-163, ne-am adresat o scrisoare către Viitor. Este o activitate care ne amintește de frumusețea conexiunilor umane și de faptul că, în ciuda tehnologiei avansate, un simplu plic și câteva rânduri scrise de mână pot purta o încărcătură emoțională imensă. ,,Nu doar pentru că vei regăsi scrisoarea în mâinile tale peste ani, dar și pentru că cineva de la școală, poate directorul/dirigintele tău, s-a gândit la tine nu doar în prezent, ci și pentru viitor. Acea scrisoare, în sine, devine un simbol al legăturii dintre trecut și viitor, dintre elevul de liceu care abia începe această călătorie și adultul tânăr care va privi înapoi cu maturitate și nostalgie.
E ca și cum ai spune: „Aceasta este versiunea mea de acum, iar tu, versiunea mea de peste patru ani, vei avea grijă de aceste cuvinte și de visurile pe care le-am avut.” O astfel de activitate creează o punte emoțională între diferitele etape ale vieții, și oferă o modalitate de a înțelege cine suntem, de unde am plecat și unde/cât de departe am ajuns.
,,Tot ce ne-a trebuit a fost un plic, un moment de reflecție și dragostea pentru viitorul lor, pentru a crea un cadou emoționant, menit să le readucă amintiri de suflet, peste ani.,, Director adjunct, prof dr Rădulescu Ioana.