Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Cu porțile deschise către viitor
Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” și-a deschis din nou porțile luni, 23 mai 2022, pentru elevii de clasa a VIII. Evenimentul a oferit noi oportunități elevilor școlilor gimnaziale bucureștene de a ne cunoaște și de a participa la o serie de activități ale liceului nostru. A fost, de asemenea, o nouă ocazie pentru elevii noștri din clasele a X-a și a IX-a de a fi bune gazde, de a-și exersa calitățile de lideri și de a-i introduce pe potențialii viitori boboci din clasa a IX-a în atmosfera de studiu a liceului nostru.
”Cum poți să faci o alegere mai bună pentru liceul pe care vrei să îl urmezi decât venind și văzând clădirea, spațiile de studiu, participând la activități și cunoscând echipa de profesori și elevi a liceului nostru? Ne-a bucurat vizita celor peste 70 de elevi însoțiți de profesorii lor din școlile gimnaziale ”Sfântul Silvestru”, Nr. 64 ”Ferdinand I”, Nr. 51, Nr. 40 și Nr. 24, precum și a tinerilor adolescenți care au venit împreună cu părinții lor. Ne-am străduit să le creăm o imagine cât mai complexă asupra activităților noastre și să le oferim cât mai multe informații despre ce presupune viața de licean în Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”. Le-am pus la dispoziție broșura de prezentare a liceului nostru, care poate fi accesată și pe site-ul liceului www.liceulmincu.ro, alături de alte informații despre Admitere” ne-a spus directorul liceului, Prof Anca Grecu.
în mai multe grupe de lucru, elevii au participat la cele patru ateliere organizate de profesorii și elevii liceului nostru
AnatomyRoom a fost ca de obicei atracția tuturor participanților. Echipați ca pentru o sală de nursing, cu halate de protecție, cipici, mască și mănușile chirurgicale, elevii au participat la demonstrații de prim ajutor în caz de hemoragii, resuscitarea cardio-respiratorie și manevra Heimlich. Doamna Prof. Cristina Costache le-a făcut o introducere în tema Educație pentru Sănătate și de asemenea a exersat împreună cu ei injecția intravenoasă, subliniind cât de importantă este comunicarea cadrului medical cu pacientul.
La Cafeneaua Artelor, poezia și-a dat iar mâna cu desenul, iar creațiile în rime rezultate din jocuri de cuvinte însoțite de imagini de primăvară au fost încântătoare. ”Lucrul în echipe le-a stimulat creativitatea, comunicarea și le-a oferit bucuria unui lucru bine făcut, ne-au spus Prof. Limba Română Daniela Copae împreună cu Prof. Educație Artistică și Religie, Doamna Ariana Condruț, coordonatoarele acestei activități.
Clasa ”Maya Simionescu” s-a transformat în MysteryRoom. Am creat aici mediul care îmbină în modul cel mai atractiv misterul și curiozitatea, creativitatea, descoperirea, colaborarea în echipă și acumularea de noi informații, găsirea de soluții pentru a duce jocul la bun sfârșit.
Surprinși într-un scenariu apocaliptic, în care doar 10 persoane pot supraviețui, pentru a salva specia umană, elevi din tot municipiul București au venit ieri să deschidă poarta imaginației și a creativității și să susțină astfel cea mai mare miză a unei societăți aflate într-un holocaust nuclear. Este vorba despre conceperea rapidă a unui discurs și susținerea sa, pentru a-și asigura supraviețuirea într-un buncăr fictiv, care poate adăposti doar 10 persoane, timp de un an de zile.
“Investim nemăsurabil în dezvoltarea competențelor multidisciplinare și transversale ale copiilor. Acest fapt m-a motivat să creez Career Mystery Room, un proiect menit să dezolte gândirea critică a elevilor, să le testeze și să le stârnească latura morală și capacitatea de argumentare a celei mai consistente mize – viața. Aceste competențe, coroborate cu cele atribuite profesiei la care aspiră, asigură dezvoltarea omului complet și contribuie la conturarea gândirii strategice, o competență ideală pentru devenirea ulterioară a elevilor noștri. În acest mod, ne place să ne ilustrăm intențiile și să transparentizăm activitatea, astfel încât să generăm o experiență pentru a facilita o alegere informată”, a spus Florina Nănescu, dezvoltatorul proiectului și unul dintre generatorii de zâmbete ai liceului.
Profesorul de Geografie Valentin Cocârlea i-a atras pe elevi în Universul Cunoașterii cu un nou concurs de cunoștințe generale organizat pe platforma Kahoot. Fiecare elev participant se conectează pe platformă cu telefonul personal. Cei care răspund corect și în timpul cel mai scurt sunt câștigători. ”Am observat că sunt foarte atrași de acest mod interactiv de învățare. Este învățare prin joc, care le solicită și atenția și viteza de reacție și bineînțeles memoria. Premianții au fost fericiți, dar toți ai avut câte ceva de învățat, mai ales din greșeli. Câștigătorila Universul Cunoașterii au fost Mihaela Huda, Filip Kivu și Eliana Boroș, elevi în clasa a VIII-a ai Școlii Gimnaziale ”Sfântul Silvestru”.
Porțile noastre rămân în continuare deschise și îi așteptăm pe toți cei care își doresc să exploreze universul științelor împreună cu noi, la Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”
Ramona Bandrabur