Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Ziua trei – Jurnal de călătorie Zagreb, Croația
Imaginile și sunetele dimineții sunt adesea cele care ne pot aduce o stare de bine și ne pot energiza pentru a începe o nouă zi. Într-o astfel de dimineață, am fost trezită de ciripitul păsărilor care se întâlneau la fereastra camerei noastre. Ciripitul păsărilor dimineața m-a ajutat să mă trezesc la viață într-un mod natural și armonios reprezentând pentru mine un adevărat imbold pentru a începe cea de a treia zi a călătoriei noastre cu dreptul. Trilurile păsărilor m-au inspirat să mă conectez cu mine însămi și cu lumea din jurul meu, oferindu-mi o perspectivă proaspătă și plină de bucurie pentru noua zi. Abia aștept să văd ce alte aventuri muzicale îmi rezervă ziua de astăzi!
Am servit în grabă un sandwich cu șuncă și cașcaval, am înhățat o cafea de la metrou și ne-am îndreptat cu pași repezi către Glazbena Kuca, studioul în care vom înregistra creațiile noastre muzicale timp de 4 zile în luna Aprilie. Poziționat în afara Zagrebului, este un loc liniștit, cu trei camere, dotat cu instrumente muzicale profesioniste.
Studioul Glazbena Kuca este echipat cu tehnologie de înregistrare modernă și oferă o gamă largă de servicii, inclusiv înregistrări, mixaje și producție muzicală. Vom colabora cu artiști croați de renume, precum Mate Mišo Kovač, Zdravko Čolić, Jasmin Stavros, Ivana Kindl, Nina Badrić și mulți alții. Pe lângă producția muzicală, studioul Glazbena Kuca organizează și diverse evenimente muzicale, concerte și festivaluri. Este recunoscut ca unul dintre cele mai importante centre de producție muzicală din Croația și unul dintre cele mai importante studiouri de înregistrare din regiunea balcanică.
Aproape 5 ore ne-am stârnit și activat creativitatea. Așa cum ne așteptam, tema ritmurilor muzicale a fost experința dar și trăirile din perioada pandemică. La baza provocărilor ,, Yes,, or ,, Not,, au stat cele 4 întrebări – Ți-a schimbat viața pandemia? Ți-au lipsit oameni sau lucruri în pandemie? Au fost și lucruri pozitive în perioada pandemică? Te-ai simțit vulnerabil la începutul pandemiei?
Am admirat-o pe Cristina pentru pasiunea ei de a se implica în toate genurile/ritmurile/ piesele muzicale improvizate de grup în mod spontan.
Am avut privilegiul să fiu martora unei performanțe muzicale uimitoare a Cristinei, adolescenta noastră de numai 16 ani, care m-a impresionat prin implicarea ei și prin pasiunea cu care a abordat muzica. În timp ce cânta la tobe sau pianină, Cristina a demonstrat o abilitate remarcabilă în improvizație și a creat ritmuri muzicale inedite ce ne-au captat atenția tuturor. Refrenurile melodioase ale cântecelor ei au transmis o mulțime de trăiri adolescentine, însă am putut simți și maturitatea pasiunii ei pentru muzică. Atmosfera a fost plină de viață și entuziasm, transmițându-se și publicului, care a devenit din ce în ce mai implicat, bătând ritmul din ce în ce mai energic. Încă o dovadă a faptului că vârsta nu este un impediment în a-ți urma pasiunea și că talentul, munca susținută și dedicația pot duce la performanțe muzicale impresionante.
După-amiază, până la ora 19.00, am fost supuși evaluării care a constant într-o metodă ,,cascadă,, etapizată, numită ,,learning buddies,, ,,family groups,, și ,,spokesperson meeting,,. Întrebările vizează competențele fiecărui participant dobîndite în cele 3 zile ale proiectului și anume competențe multilingvistice, competențele sociale, personale și să știi cum să înveți, competențe de cetățenie, competențe antreprenoriale, competențe în conștientizarea și exprimarea culturală, competențe digitale, competențe matematice, știință, tehnologie, inginerie (STEM) și competențe de alfabetizare.
Parte din răspunsurile noastre au fost –
- I had opportunities to use my language because the facilitator, Vicenzo, speaks Romanian. I didn’t do well in Croatian at all.
- The major objective was to support Cristina in her passion for music. Another objective was to inform myself about what this project entails, what are the conditions, the facilities, the environment in which my students will come and work.
- I was able to learn quite a bit about the culture of the foreigners because the time was very short, in 2 or 3 days you barely manage to get knowing the people. I couldn’t learn many about the Croatian culture either, because the program doesn’t have time allocated for visiting.
- How do we strengthen a team? What qualities do each of us need to function as a team? Trust, involvement, communication, strategy, mutual support and help, compromises, sharing of ideas and solutions, were part of the group’s answers. Of course the theory has been backed up by specific practice, how do we apply all of this in our team? Pati and Vicenzo set us to work by giving a ping-pong ball, in an open space with a condition – to carry it using the only rational component of our body, the head. We surprised all the teams with our creative strategy.
- Open to experimentation in music, as well as in general, I have learned that it’s much easier to do this in informal contexts. I’ve learned about things in the team: sharing ideas and solutions, assumption, trust, creative strategies to achieve the team’s goal (carrying the ball)
- I used the internet for communication
- Yes, we used STEM skills in the team building game – our strategy was to use the ear, part of the head, which is concave
- We integrated notions specific to the profile of our science high school into our strategy and managed to surprise all the local teams with our approach. We used our ears, which are somewhat concave in shape, as the only place that could have „held” the ping-pong ball. We were able to move the ball effectively and were applauded for our creativity. It was a fun and innovative experience that proved that creative thinking can be applied in any field, even in a seemingly simple game of ping pong.
- It’s an opportunity to improve my writing skills because I started promoting the project on the website https://liceulmincu.ro/ and we have the project diary for every day.https://liceulmincu.ro/2023/03/30/zagreb-jurnal-de-calatorie/https://liceulmincu.ro/2023/03/30/zagreb-ziua-a-2-a-in-proiectul-erasmus-beat-it-din-croatia/
Nu am fi putut lucra continuu 8 -10 ore pe zi dacă facilitatorii, Pati și Vicenzo, (Better Me) nu ar fi fost atenți și la energizarea grupului. Jocuri nonformale de echipă, precum Spaghetti sau BazaBunga au contribuit la starea noastră activă. În plus, am explorat și mai mult această stare pozitivă prin intermediul muzicii, experimentând cu ritmuri spontane și descoperind noi experiențe muzicale inedite.
Pe curând, Zagreb! Suntem pregătite pentru noua aventură muzicală din aprilie!
Prof Ioana N. Rădulescu și Cristina Milutinovici
-