Relația dintre școală și familie este una vitală în dezvoltarea unui copil. O comunicare eficientă între aceste două entități poate influența semnificativ succesul educațional și dezvoltarea personală a elevilor. Pentru a facilita această comunicare, s-au desfășurat recent sedințele cu părinții la fiecare clasă, o săptămână încărcată, dar plină de importanță.

În Liceul Teoretic Dr. Mioara Mincu organizăm regulat ședințele școlare pentru a promova o relație strânsă între părinți, profesori și școală, și pentru a crea o comunitate educațională puternică; scopul ședințelor școlare nu se limitează la transmiterea notelor sau a numărului de absențe acumulate (pentru asta avem un catalog electronic funcțional care permite accesul părinților la aceste informații în timp real). Aceste întâlniri au un scop mai amplu, acela de a consolida legăturile între părinți și școală, de a promova colaborarea și de a crea o comunitate educațională puternică, în care sprijinul reciproc și implicarea sunt fundamentale pentru dezvoltarea elevilor noștri.

Prezența, participarea la ședințele cu părinții reprezintă un angajament important din partea tuturor părților implicate și contribuie la crearea unui mediu educațional mai eficient și mai susținut.

În cadrul ședințelor sunt  discutate și reguli de organizare, detalii administrative, feedback oferit, dorințele și așteptările părinților. Un efort conștient de a nu uita de libertatea de alegere a celuilalt. În lumea noastră diversă, fiecare individ are dreptul la propriile opinii și libertatea de a le exprima, iar această alegere și libertate trebuie să coexiste cu grija față de cei din jurul nostru. Apreciem diversitatea și deschiderea către dialog și ne asigurăm că nu încălcăm drepturile și sentimentele celorlalți.

Așadar, scopul nostru este de a promova o atitudine responsabilă, asumată și proactivă la elevii noștri, mai degrabă decât de a le impune interdicții. Dorim să ii convingem, cu blândețe, că aceste reguli sunt esențiale pentru un mediu școlar sigur și propice dezvoltării lor. În acest sens, pentru a fi transparenți cu părinții și pentru a le oferi o imagine clară a consecințelor, au fost dezbătute regulamentele interne. În plus, pentru a menține sentimentul de siguranță și comunicare eficientă între școală și familie, părinții se pot baza pe o altă resursă a Liceului Mincu – comunicarea cu Superdirigintele clasei.

Cu dragoste și dedicare pentru binele copiilor noștri, imediat ce s-au încheiat ședințele am implementat o serie de acțiuni menite să le ofere posibilitatea exprimării aprecierii în ceea ce privește calitatea procesului educațional. Astfel, le oferim posibilitatea de a-și exprima opinia și de a contribui la imbunatățirea experienței lor școlare.

Ședințele școlare oferă părinților pe lângă oportunitatea de a se conecta cu ceilalți părinți și oportunitatea de a se conecta cu cadrele didactice, o conexiune ce contribuie la formarea unei comunități școlare unite, în care resursele, experiențele și sprijinul sunt împărtășite.

Un aspect remarcabil al ședințelor cu părinții elevilor la clasele terminale a fost prezența invitațiilor speciali, profesori dedicați și pasionați de educație, care și-au dăruit timpul pentru a discuta direct cu părinții. Această implicare activă a cadrelor didactice în relațiile cu părinții este lăudabilă și considerăm că poate contribui la consolidarea parteneriatului dintre școală și familie.

În plus, într-una din seri, am avut plăcerea de a-i prezenta părinților și pe cei 12 traineri/formatori ce vor dezvolta programe de cluburi vocaționale în noul an școlar. Aceste programe le  oferă elevilor oportunitatea de a-și dezvolta abilitățile și pasiunile în afara programului tradițional de studii și arată angajamentul nostru de a oferi o educație completă.

’Feedback-ul oferit de părinți și implicarea profesorilor aduc un plus de valoare acestor întâlniri, asigurând o comunicare deschisă și eficientă. Rămânem deschiși la dialog pentru a construi un parteneriat puternic între școală și familie pentru dezvoltarea și succesul tuturor elevilor noștri. Apreciem diversitatea și dorim să construim împreună o școală care să fie o a doua casă pentru fiecare copil.’’ (director adjunct, prof Ioana Rădulescu)