Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Prezenți la Conferința Națională a Asociației Școlilor Particulare 2023
O viață dedicată educației!
Și în acest an, echipa de la Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu” și Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” a fost prezentă la Conferința Națională a Asociației Școlilor Particulare 2023. „O viață dedicată educației!” este motto-ul evenimentului și al tuturor celor care fac parte din această comunitate. 260 de participanți, din 170 de unități de învățământ s-au reunit în zilele de 28 și 29 Septembrie pentru a împărtăși lecții și exemple de bune practici, menite să îmbunătățească experiențele elevilor, părinților și ale profesorilor din propriile unități educaționale, școli sau grădinițe.
Prima zi a conferinței a debutat prin cuvântul Președintelui Asociației Școlilor Particulare – Christian Comșa – care a mulțumit tuturor celor prezenți pentru puterea lui „împreună” care ne-a adus alături și la cea de-a doua ediție. Deschiderii evenimentului s-a alăturat și Mariana Dogaru, Președinte ARACIP, care a transmis faptul că Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar susține școlile particulare în misiunea lor educațională.
La primul panel al Conferinței – Leadership și comunicare – ne-am bucurat de prezența Oanei Moraru (Helikon Hub) și a lui Gáspár György – psiholog. Aceștia au evidențiat diferențele dintre un manager și un lider și cum se face prezentă activitatea fiecărui rol în instituțiile de învățământ. De asemenea, s-a pus în lumină necesitatea unui grup de siguranță atât pentru liderul școlii, cât și pentru profesori.
Un grup de siguranță, format din directorii, profesorii sau personalul administrativ al școlii, oferă un mediu benefic pentru reflecție și sprijin reciproc în fața provocărilor constante ale mediului educațional. Acest grup furnizează un spațiu în care membrii pot împărtăși experiențele lor, pot discuta despre strategiile pentru gestionarea presiunilor profesionale și pot dezvolta abilități de gestionare a stresului. Prin schimbul de idei și consiliere, aceștia pot găsi soluții creative și pot învăța din experiența celorlalți, ajutându-i astfel să evite burnout-ul și să-și mențină un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală. Grupul de siguranță devine astfel un pilon esențial în promovarea bunăstării psihologice și a rezilienței în comunitatea școlară.
Oana Moraru și Gáspár György au răspuns întrebărilor venite din sală, întrebări care au semnalat interes în zona consolidării echipelor educaționale, dar și spre construirea unei mentalități flexibile, depășind astfel barierele celei rigide. Astfel, cele două perspective – psihologică și cea a unui lider cu experiență în domeniu – au răspuns nevoilor de cunoaștere ale celor prezenți în sală.
Cel de-al doilea panel – Management și Marketing – s-a centrat pe componenta de brand a unei școli, pe tehnicile și instrumentele de promovare și marketing, dar și pe valorile pe care le căutăm la potențialii parteneri ai școlii noastre. Experții care au împărtășit din experiența și expertiza lor au fost Diana Segărceanu (Avenor College), Diana Roșoiu (Liceul Internațional IOANID) și Flavia Zah (Liceul Internațional Baia Mare). Acest panel ne-a ajutat să aflăm metode de bune practici și instrumente utile atunci când dorim să comunicăm cu elevii, familiile acestora, dar și cu parteneri externi.
Ultimul panel al zilei a fost dedicat prezentării rezultatelor Proiectului „Masă și clasă”, proiect care aduce alimentația elevilor în prim-plan și evidențiază efectele benefice pe care aceasta le are atunci când se întâmplă în mod corespunzător. Alături de moderatorul panelului Adina Stoenescu (ASP), au fost Executive Chef Alex Cîrțu, Lelia Mancaș – Director de Marketing, Comunicare & CSR Edenred România și Radu Manolescu – Președinte al boardului Asociației pentru Valori în Educație (AVE). Prin intermediul programului „Masă și clasă”, 50 de directori de școli publice vor învăța să-și dezvolte competențe de management și leadership și vor primi informații și ghidaj care să-i ajute să atragă finanțări pentru optimizarea soluțiilor de servit o masă caldă în școli.
Pentru a susține colaborarea și comunicarea în cadrul comunității prezente la conferință, organizatorii au planificat trei ateliere de lucru, împărțite pe nivelurile de studii. Prof. Univ. Dr. Alexandru Ioan Mincu, Președinte Director General al Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila” și al Liceului Teoretic „Dr. Mioara Mincu” a susținut atelierul de lucru dedicat nivelului postliceal – Învățământul vocațional între binecuvântare și blestem. Celelalte două ateliere s-au centrat pe nivelul gimnazial și liceal, dar și pe nivelul primar și al educației timpurii.
Președintele Director General Alexandru Ioan Mincu a prezentat realizările curente ale Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila”, prima școală particulară din România Postdecembristă, cu 34 de ani de activitate neîntreruptă. Domnul Director General a prezentat viziunea sa în ceea ce privește organizarea acestei forme de învățământ pentru a face față cerințelor de formare la nivel mondial.
„Onorați să inaugurăm lucrările Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila” în contextul Conferinței Naționale a Asociației Școlilor Particulare. Profesia de asistent medical generalist este una dintre cele mai solicitate pe piața forței de muncă, fapt confirmat de Consiliul Uniunii Europene. Școala Postliceală Sanitară „Carol Davila” este prima școală din România care a devenit membră a Modulului European de Nursing (European Nursing Module), în anul 1999.
În semn de recunoaștere, în aprilie 2024, școala noastră organizează Conferința Anuală a Modulului European de Nursing la București și, totodată, sărbătorește 25 de ani de activitate în cadrul acestei selecte asociații, care cuprinde cele mai bune școli de nursing din Europa.
Parteneriatul cu Medicover, cel mai dinamic și proeminent sistem de sănătate privat și cu experiența internațională cea mai vastă, vine și contribuie în toate etapele de formare, încă de la faza de identificare, selecție și admitere a tinerilor cu vocație de pe băncile liceului – factori care cresc mult calitatea pregătirii și rezultatul final. Suntem foarte bucuroși să putem oferi elevilor noștri această mare oportunitate de carieră. Vom continua să dezvoltăm colaborarea în spiritul creșterii calității și eficientizării actului de sănătate pe întregul lanț de formare și folosire a competențelor profesionale încă de pe băncile școlii și, de ce nu, din faza de identificare a talentului și vocației pentru o viitoare carieră de scucces în asistența medicală – o profesie nobilă, grea și din ce în ce mai căutată.” – a afirmat prof. univ. dr. Alexandru Ioan Mincu, Președinte al Consiliului de Administrație al Școlii Postliceale Sanitare „Carol Davila” și al Liceului Teoretic „Dr. Mioara Mincu”.
Cea de-a doua zi a conferinței a adus în atenție ultimele actualizări ale Legii Învățământului Preuniversitar și implicațiile la nivelul școlilor particulare, dar și nevoia prezenței unui jurist la nivelul școlilor. Atelierul „Elemente de legislație specifice învățământului particular din Legea Învățământului Preuniversitar” – Christian Comșa, alături de Vlad Ștefan – Avocat și Armand Gogeanu – Avocat, au răspuns întrebărilor venite din sală și au clarificat elementele legislative neclare.
Participarea echipei noastre la „Conferința Națională a Asociației Școlilor Particulare” a fost un pas semnificativ în direcția unei educații orientate spre viitor. Experiența noastră la conferință ne-a învățat importanța colaborării, a grupurilor de suport și a împărtășirii cunoștințelor și experiențelor pentru a spori eficacitatea și satisfacția în cadrul domeniului educațional. Cu aceste lecții în minte, suntem gata să continuăm să ne dezvoltăm, să inspirăm generațiile viitoare și să contribuim la schimbările pozitive în școlile noastre și în comunitatea noastră mai largă. Conferința ASP a fost doar începutul, iar viitorul este plin de oportunități nelimitate pentru noi toți.
Director Comunicare,
Ramona Coleașă