Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Rezultate PISA 2022
Testarea PISA (Programme for International Student Assessment) reprezintă un barometru global al performanțelor elevilor la nivel mondial. În anul 2022, elevii români au fost supuși acestui test, oferindu-ne oportunitatea de a analiza evoluția sistemului de educație din România în comparație cu alte țări participante. În acest articol, vom explora rezultatele PISA 2022 pentru România, punând accent pe performanțele la citire, matematică și științe, dar și pe aspecte legate de siguranța în școli. Iată rezultatele pe discipline testate:
Citire: Elevii români au obținut un punctaj de 428 la citire în 2022, înregistrând o stagnare față de rezultatele din 2018, dar o scădere ușoară comparativ cu 2012. În clasamentul global, România se situează pe locul 45 din 80 de țări, cu locurile fruntașe ocupate de Singapore, Irlanda și Japonia.
Matematică: Similar cu citirea, punctajul la matematică a rămas constant la 428, plasând România tot pe locul 45 în clasamentul global. În comparație cu alte țări, se remarcă faptul că Grecia și Emiratele Arabe Unite au depășit România în acest domeniu.
Știință: La testul de știință, România se clasează pe locul 48, sub media OCDE. Performanțele la știință par să reprezinte un punct sensibil pentru sistemul de educație românesc.
Comparare cu media OCDE:
Deși rezultatele României s-au menținut la un nivel semnificativ, comparativ cu scăderea mediei OCDE, există provocări evidente. Ponderea elevilor cu rezultate excelente (nivel 5 sau 6) este redusă, iar cei cu rezultate slabe (sub nivelul 2) au o pondere mai mare, indicând un decalaj în sistemul de învățământ.
Siguranța în școli
Datele arată că siguranța în școli poate influența performanțele academice. În România, elevii întâmpină provocări legate de siguranța în drum spre școală și în incinta școlii, cu procentaje mai ridicate decât media OCDE. Acest aspect poate necesita o atenție sporită din partea autorităților pentru a îmbunătăți mediul școlar și a sprijini dezvoltarea elevilor.
Rezultatele PISA 2022 dezvăluie atât puncte forte, cât și provocări în sistemul de educație românesc. Îmbunătățirea performanțelor la matematică și științe, alături de accentuarea siguranței în școli, ar putea contribui la consolidarea poziției României în competiția globală în domeniul educației. Este esențial ca decidenții din domeniul educației să utilizeze aceste date pentru a implementa reforme eficiente și a asigura un viitor mai luminos pentru elevii români.
Apartenența la comunitatea școlară
În 2022, 83% dintre elevii din România au declarat că își fac prieteni cu ușurință la școală (media OCDE: 76%) și 50% au simțit că aparțin școlii (media OCDE: 75%). Între timp, 17% au raportat că se simt singuri la școală. Comparativ cu 2018, datele nu s-au schimbat semnificativ în România.
La liceul nostru, siguranța elevilor și sentimentul lor de apartenență la comunitatea școlară sunt priorități pe care punem accent. Lucrăm constant la aceste aspecte și consolidăm relația elev-familie-școală.
„Pentru PISA 2025, științele reprezintă domeniul principal, iar domeniul inovator este „Învățarea în lumea digitală” (LDW). Pe lângă domeniile principale și cel inovator, PISA oferă și evaluarea unui domeniu opțional, care, pentru PISA 2025, este limbă străină, respectiv limba engleză.
De asemenea, pentru prima dată, România participă la PISA 2025 – opțiunile internaționale și anume la: Chestionarul TIC pentru elevi, Chestionarul pentru părinți, Chestionarul pentru profesorii de științe, Evaluarea la Limbă străină – Engleză, Chestionarul pentru profesorii de limba engleză.” se susține într-un comunicat de presă al Ministerului Educației
La Liceul Teoretic „Dr. Mioara Mincu” susținem educația pentru știință și încurajăm dezvoltarea elevilor în toate ariile, având un profil real. Suntem conectați constant cu cele mai analizate subiecte privind educația, iar rezultatele la testarea PISA reprezintă un punct de interes pentru noi. Astfel, susținem ideea „Cine se trezește devreme, departe ajunge!”, slogan al campaniei noastre de admitere pentru clasa a V-a. Nu aștepta liceul pentru a îndrepta lucrurile, o formare temeinică încă din clasa a V-a e mult mai potrivită. Alege un profil real, Știinte ale naturi și programeză o vizită chiar acum!
Surse:
https://www.edu.ro/comunicat_presa_103_2023_rezultate_PISA_2022
Rapoartele PISA 2022
Volum I – https://www.scribd.com/document/689903424/Rezultatele-PISA-2022-Volumul-1
Volum II – https://www.scribd.com/document/689906583/Rezultatele-testarii-PISA-2022-Volumul-2
Ce este PISA, pe înțelesul elevilor – https://www.youtube.com/watch?v=mnNeKEYHn64
Sursă fotografii: Edupedu