Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Despre bullying, cyberbulying și moobing
Joi, 14 decembrie, elevii liceului au participat la o prezentare focalizată pe fenomenele de bullying, mobbing și cyberbullying. Prezentarea a fost făcută de domnul avocat Mihai Acsinte. Activitatea a avut drept scop educarea elevilor noștri cu privire la implicațiile acestor comportamente și promovarea unui mediu sigur și respectuos.
Am discutat despre bullying, un comportament deliberat, repetitiv și de intimidare care poate afecta grav viața școlară și personală. Fie că este vorba de hărțuire verbală, fizică sau socială, este imperativ să înțelegem că aceste acțiuni au consecințe negative profunde. Domnul avocat Acsinte a adus în discuție și conceptul de mobbing, subliniind natura persistentă a hărțuirii și intimidării în mediul școlar și de muncă, în cadrul grupurilor.
O altă dimensiune a discuției a fost dedicată cyberbullying-ului, un fenomen prezent în lumea online. Am învățat cum acțiunile negative, cum ar fi insultele, amenințările și distribuirea de imagini/informații false, pot afecta serios bunăstarea oamenilor în spațiul virtual.
O componentă esențială a prezentării a fost evidențierea sancțiunilor legale asociate acestor comportamente. Domnul avocat Acsinte ne-a adus la cunoștință că bullying-ul nu este doar moral inacceptabil, ci și ilegal, cu consecințe juridice serioase.
„Mă bucur că avem oportunitatea de a învățta lucruri noi și importante de la un om cu o carieră de succes care ne poate împărtăși și nouă experiențele și cunoștințele dumnealui.” ne transmite A.O., elevă în clasa a X-a.
„Activitatea a fost una la care, din punctul meu de vedere, ar trebui sa asiste orice adult in devenire. Este foarte important sa intelegem ca actiunile noastre pot avea consecinte grave din punct de vedere juridic.”, a declarat elevul T-A. A., elev în clasa a IX-a A.
Această inițiativă a fost dedicată nu doar informării elevilor noștri despre aceste fenomene, ci și promovării unui climat de siguranță și respect. Siguranța lor este, și va rămâne, cea mai importantă prioritate pentru întreaga comunitate școlară.
Îndemnăm elevii să fie vigilenți și să comunice deschis cu adulții în cazul în care se simt amenințați. Prin comunicare și empatie, putem construi o comunitate școlară bazată pe respect și susținere reciprocă.
Părinților, le reamintim să discute cu copiii lor despre importanța relațiilor sănătoase și să fie deschiși la dialog. Doar prin colaborare putem construi un mediu școlar în care fiecare elev se simte în siguranță și apreciat.
Împreună, întreaga comunitate, putem crea un mediu educațional care promovează înțelegerea, toleranța și siguranța. Aceasta este o responsabilitate colectivă și un pas important în direcția corectă.
Lăsăm deschisă lista programului ,,Job Shadowing with my parents” pentru a oferi sprijinul emoțional, de încredere și susținere al parteneriatului nostru liceu – familie dar și pentru o bună armonizare cu profilul vocațional al elevilor. Părinții care s-au oferit să desfășoare activitatea în cadrul programului sunt invitați să contacteze conducerea liceului pentru a putea stabili din timp programul/intervalul orar.