Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Explorând Postmodernismul prin teatru
Din dorința de a înțelege mai profund postmodernismul, elevii claselor a XII-a, sub îndrumarea dedicată a doamnei Prof. Alina Cocu, au mers împreună la teatru. Această experiență a avut ca scop nu doar studierea „altfel” a unei părți din materia destinată examenului de bacalaureat, ci și descoperirea subtilităților și nuanțelor postmodernismului într-un context autentic.
„I-am însoțit pe elevii noștri la un spectacol dramatic inedit. Știam ca vor fi fascinați de interferența dintre forme diverse de artă. Astfel am considerat că vor înțelege mai bine colajul, diversitatea, parodia și ludicul.
În contextul postmodernismului, un concept esențial, este jocul redat, pe scena Teatrului Național, prin narativitate, lirism, didascalii complexe (pantomima, sunet, efecte vizuale și culoare).
Râsul, nostalgia, reflexivitatea, uimirea sau ironia i-au stăpânit pe copiii noștri la această piesă de teatru. S-au plimbat virtual pe două planuri ale spațiului spiritual românesc: cel al tendințelor social-contemporane și cel afectiv, universal.
Nu puteau lipsi clovnii, personaje tragice, care, prin jocul lor nătâng, descrețeau fruntea regelui și-l făceau să râdă în hohote.
Duminică, oricare dintre noi a fost regele care, pe parcursul câtorva ore, a uitat de cotidianul absurd și stresant…chiar și de BACALAUREAT.” afirmă dna. Prof. Alina Cocu.
Prin participarea la spectacole teatrale, elevii au avut ocazia să vizualizeze și să simtă conceptele teoretice pe care le-au studiat în clasă. În discuțiile post-spectacol, elevii au avut posibilitatea să împărtășească impresiile lor, să dezbată idei și să pună în legătură ceea ce au văzut alături de conceptele teoretice învățate în clasă.
„Mersul la teatru a fost o experiență foarte frumoasă, iar piesa de teatru a fost pe placul meu și cred că al tuturor pentru că am văzut și la ceilalți colegi faptul că au avut un feedback pozitiv. Mi s-a părut foarte util și mi-ar plăcea să mai mergem cu doamna profesoară.” ne povestește Rebeca, elevă în clasa a XII-a.
Este o experiență pe care cu siguranță o vor avea tipărită în memorie în timpul pregătirii pentru examenul de bacalaureat.