Liceul Teoretic „DR. MIOARA MINCU”, autorizat prin OMECTS nr. 4352 / 06.06.2012, este parte a sistemului național de învățământ. Nivelul gimnazial este autorizat prin OME nr. 5637 / 24.08.2023. Fundația Umanistă „DR. MIOARA MINCU” are rol de finanțator și fondator.
Programe de SEL (Social Emotional Learning) la liceul nostru
Săptămâna aceasta, Centrul nostru de consiliere a participat la lansarea proiectului P.R.I.E.T.E.N.I.E la Nicolae Titulescu Middle School (Școala Gimnazială Nicolae Titulescu). Tema principală a evenimentului s-a axat pe explorarea de strategii pentru prevenirea si intervenția în bullying „Dezvoltarea socio-emotionala – factor de risc, prevenție, intervenție și remisie”
Programe de SEL (Social Emotional Learning)
Social Emotional Learning (SEL) și bullying (hărțuirea) sunt două aspecte importante ale educației care sunt interconectate în multe moduri.
Prevenirea bullying-ului prin SEL: Programul de SEL în școli poate contribui la prevenirea bullying-ului prin dezvoltarea abilităților sociale și emoționale ale elevilor. Atunci când elevii învață cum să își gestioneze emoțiile, să comunice eficient și să dezvolte empatie, ei sunt mai predispuși să-și recunoască și să-și regleze comportamentele agresive sau abuzive.
Creșterea rezilienței: Elevii care sunt implicați în programe de SEL sunt mai susceptibili să dezvolte reziliență și abilități de adaptare în fața stresului și conflictelor interpersonale. Acest lucru îi poate ajuta să facă față mai bine bullying-ului și să găsească modalități constructive de a gestiona situațiile dificile.
Promovarea empatiei și respectului: Programele de SEL încurajează dezvoltarea empatiei și respectului față de ceilalți. Elevii învață să înțeleagă perspectivele și sentimentele celor din jur și să își exprime opinii și dorințe într-un mod respectuos. Aceste competențe pot contribui la crearea unui mediu școlar mai inclusiv și mai tolerant, în care bullying-ul este mai puțin probabil să apară.
Consiliere și intervenție: Programele de SEL pot oferi și suport suplimentar pentru elevi care au fost victime ale bullying-ului sau care au manifestat comportamente de hărțuire. Consilierii școlari și alte resurse pot utiliza principiile SEL pentru a ajuta elevii să-și dezvolte abilități de comunicare, gestionare a conflictelor și rezolvare a problemelor, precum și pentru a oferi sprijin emoțional și social.
În ansamblu, integrarea educației sociale și emoționale în programele școlare poate juca un rol semnificativ în prevenirea bullying-ului și în crearea unui mediu educațional sigur, incluziv și empatic pentru toți elevii.
In liceul nostru sunt in dezvoltate două programe de SEL, unul axat pe trăsături de caracter și altul pe bunăstare emoțională (Clubul de wellbeing).
Echipa Centrului de consiliere al Liceului Teoretic „Dr. Mioara Mincu”
Daniela Macinic
Valentina Lazar
Atena Stoica
https://www.facebook.com/scoalagimnazialanicolaetitulescubucuresti
https://www.scoalanicolaetitulescu.com/