Odată cu închiderea școlilor și intrarea în noul sistem ce se desfășoară online, apar și provocările, care sunt atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Aceste provocări ne pot îngreuna situația sau o pot ușura.

 Majoritatea provocărilor care ne îngreunează situația sunt cele care devin piedică în comunicarea cu profesorii, din cauza problemelor de conectare la internet(conexiune slabă sau necunoscutele platformelor online).
De asemenea, o altă problemă ce trebuie atent analizată și rapid soluționată este cea a copiilor care nu își permit aparatura cu care sa se conecteze la orele online. Această problemă îngreunează situația elevilor, dar și situația financiară a părinților, care sunt nevoiți să investească în educația propriilor copii.

Pe de altă parte, există și provocările legate de acest nou tip de școală, cea în care orele se desfășoară din intimitatea propriei locuințe.

 În plus, noi provocări apar odată cu temele pe care le primim, cum ar fi proiectele pe care le desfășurăm în aplicații noi, sub forma de prezentări, care ne stimulează să ne organizăm și să ne gestionam, cât mai bine, toate resursele (timpul, materialele necesare, relația cu partenerii de proiect, aplicațiile pe care le folosim pentru a lucra tema etc), totul de la distanță.

Dar, între toate acestea, cea mai puternică provocare  a elevilor, atât emoțională, cât și intelectuală, rămâne comunicarea cu profesorii, care are loc atât prin mijloace video, în timpul orelor de curs, cât și prin mesaje scrise în cadrul platformelor online,  în care ni se comunică atât temele, pe care noi trebuie sa le trimitem rezolvate, cât și notele. Aceste note le primim pe răspunsurile corecte la ore, teme efectuate la timp si teste online. 

Pe de altă parte, învățând de acasă, mulți copii nu mai trebuie sa se trezeasca foarte devreme ca să ajungă la scoala , acum ei se pot trezi chiar și cu zece minute înainte de începerea cursurilor . 

De asemenea, în această perioadă, copiii evită bullyingul , care e o problema foarte mare în zilele noastre , ei simțindu-se mult mai în siguranță în spatele unor ecrane decât dacă s-ar afla în fața agresorului .

Încă o parte pozitivă ar fi faptul că elevii nu mai pot folosi scuza că și-au uitat tema acasă, unii nu mai pot lipsi de la ore, fiindcă sunt mereu supravegheați de un adult, ei putându-se concentra mai mult pe învățat, dacă sunt deja acasă.

Nu doar elevii au parte de provocări, ci și profesorii. Odată cu desfășurarea orelor online, aceștia au fost nevoiți să se adapteze noilor metode de lucru și să învețe să folosească în mod creativ platformele de predare, alegând aplicațiile potrivite pentru a facilita transferul unor noțiuni noi, pe care trebuie sa le învățam, indiferent de modul în care școala își desfășoară orele. 

O mare provocare a acestora este sa își facă înțeleasă ora si să se asigure că noi suntem atenți în timp ce ei predau.

Școala online a redefinit relația profesor-elev, însă suntem deschiși să exersăm în fiecare zi comunicarea eficientă și respectul reciproc.

by Beatrice Burcea(9A) si Rebeca Petrovici(9A)

sursa foto